مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان:

تسهیلات جبران خشکسالی به زودی به کشاورزان پرداخت می شود

اسماعیل حیدری علت تاخیر در پرداخت جبران خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان را تغییر نرخ سود بانکی اعلام کرد و گفت: به زودی این مشکل حل و تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدتی است که کشاورزان کامیارانی به دلیل خشکسالی با مشکلات فراوانی روبرو شده اند و به همین دلیل برای این کشاورزان تسهیلاتی در نظر گرفته شد، اما کشاورزان شهرستان کامیاران زمانی که برای دریافت وام به بانک کشاورزی مراجعه کردند با کمبود اعتبار از سوی بانک مواجه شدند و این موضوع موجب دوچندان شدن مشکلات آن‌ها شده است.

شهروند خبرنگار ما در کامیاران در پیامی از عدم پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی جبران خسارات ناشی از خشکسالی توسط بانک کشاورزی گلایه کرد.

در این پیام آمده است: ۱۲۰ نفر از کشاورزان جهت دریافت تسهیلات از طرف جهاد کشاورزی به بانک کشاورزی شعبه مرکزی معرفی شده اند، اما تاکنون بانک از پرداخت آن امتناع کرده است و دلیل آن را عدم واگذاری اعتبار اعلام کرده اند، در حالی که یک ماه دیگر هم که آخر سال است و تسهیلات تمام شده است.


بیشتر بخوانید:

کمبود اعتبار بانک کشاورزی، کشاورزان کامیاران را به دردسر انداخت


خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را بانک کشاورزی استان کردستان پیگیری کرد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: مشکل در تاخیر پرداخت  تسهیلات۲۰ میلیون تومانی کشاورزان تغییر نرخ سود بانکی بوده و این مشکل از مرکز است که ظرف یک هفته آینده حل خواهد شد و تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود.

اسماعیل حیدری در ادامه  اضافه کرد: تسهیلات جبران خسارات ناشی از خشکسالی در مناطق روستایی چهار درصد و در مناطق شهری ۵ درصد است و طبق قانون جدیدی که بانک مرکزی اعلام کرده سود وام‌ها به ۲۳ درصد افزایش یافته که این مابه تفاوت را دولت پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه سهم استان کردستان از تسهیلات خشکسالی ۸۰۰ میلیارد ریال است، خاطر نشان کرد: به محض اعمال تغییرات نرخ سود وام‌ها در سیستم‌های بانکی، این مبلغ به تدریج تا پایان سال به حساب کشاورزان استان واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تا زمان پرداخت این تسهیلات به کشاورزان پیگر این موضوع خواهد بود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.