واشنگتن از سفر هیئت آمریکایی به عربستان خبر داد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت عالی رتبه‌ای از واشنگتن قرار است در سفری چهار روزه به ریاض، پایتخت عربستان سفر کنند.

این هیات طی سفر خود در روز‌های ۱۳ تا ۱۶ فوریه (۲۳ بهمن تا ۲۶ بهمن) قرار است در نشست‌های کارگروه مشترک آمریکا و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره اولویت‌های مشترک بحث و تبادل نظر کند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت خارجه آمريكا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، کریستوفر لندبرگ فرستاده ویژه موقت دولت آمریکا در امور ضدتروریسم و ائتلاف ضدداعش، دانیل بنایم معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا و دانا استرول معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه سرپرستی هیات اعزامی کاخ سفید را به عهده دارند که شماری از مقامات نظامی و غیرنظامی واشنگتن نیز آن‌ها را در این سفر همراهی می‌کنند.
این بیانیه افزود: نشست‌های سه گانه این کارگروه، سه دسته از اولویت‌ها (سامانه یکپارچه دفاع موشکی و ضدهوایی و امنیت دریایی، موضوع ایران و مبارزه با تروریسم) را بررسی خواهند کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد این نشست‌ها نشانگر تعهد مشترک آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس به پیشبرد امنیت و ثبات منطقه‌ای از طریق همکاری در مجموعه‌ای از موضوعات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار