نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقشه دشمنان را نقش برآب خواهد کرد

امام جمعه زاهدان گفت: دشمنان بدنبال کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند اما باید با شرکت و حضور پرشور در این راهپیمایی نشان دهیم که همواره بر سر عهد و پیمان خود با امام راحل و شهدا هستیم و نقشه‌های آنها را نقش برآب کنیم.

 حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه های نمازجمعه این هفته زاهدان با تبریک ایام الله دهه فجر اظهارداشت: با وجود برخی مشکلات و گلایه در امور و مطالبه‌گری، به صورت پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنیم و با عملکرد درست و تلاش برای اصلاح جامعه دفاع عملی از انقلاب را داریم تا نسل آینده خوبی‌های این انقلاب را ببینند و درک کنند.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های تحسین تقوای الهی و حفظ خود و جامعه تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و امور دینی و حضور در عرصه های مختلف خدمت به مردم و جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان افزود: جمهوری اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم غیور و شریف ایران به پیروزی رسید و حضرت امام به عنوان یک فیلسوف و حکیم بزرگ و عارف سترگ در عرفان نظری و عملی براساس برداشت از مسائل دینی پا به این عرصه گذاشته و انقلاب را برپا کردند.

وی بیان کرد: امام نسل اول انقلاب را تربیت کرد که همراه ایشان شدند و با همت بلند توانست فکر توحیدی و عرفان ناب محمدی را گسترش و نور امید را بر مردم جامعه بتاباند.

آیت الله محامی گفت: حضرت امام با خلوص نیتی که داشت مشیت الهی بر این تعلق گرفت که دل های مردم جذب ایشان شود و گمشده خود را در حضرت امام بیایند که این امر سبب جلب رحمت و نصرت الهی شد.

وی افزود: مردم همه گوششان به فرمان امام خمینی بود و اراده ایشان را دنبال می کردند و حصر آبادان به لطف الهی و کمک مردم و رهنمودهای رهبر انقلاب شکسته شد و مردم جنگیدند و خدا نیز یاری کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر و مرشد، پیر و مراد و فرمانده کل قوا به مدت ۱۰ سال سکان دار انقلاب اسلامی بود و پس از ایشان خداوند نعمت دیگری به جامعه عطا کرد و مقام معظم رهبری انتخاب شدند و همان مسیر را حکیمانه رهبری کردند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای با تدابیر هوشمندانه خود بیانیه گام دوم انقلاب را در سال ۹۷ صادر کردند که نشان دهنده جایگاه رفیع و بلند رهبری است تا جهان را رصد و نقشه راه انقلاب را ترسیم کنند.

آیت الله محامی گفت: ایشان در مدیریت فتنه هایی که گاها توسط دشمنان این نظام و انقلاب در کشور به وقوع می پیوندد بسیار هوشمندانه عمل کرده و همواره در تلاش برای روشنگری مردم هستند تا اگر افرادی تحت تاثیر فتنه ها قرار گرفتند مجددا به راه درست و انقلابی برگشته و گمراه نشوند و نمونه اخیر آن عفو گسترده برای کسانی بود که در اغتشاشات اخیر دچار گمراهی شده و شرکت کرده بودند.

وی افزود: همچنین در اتفاقات اخیری که در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست خود رهبری ورود کرده و به دستگاه های مسوول دستور بررسی موکد داده و هیاتی نیز برای دلجویی به این استان اعزام کردند که این امر نشان از رهبری حکیم و فرزانه است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: انقلاب اسلامی میراث گرانبها و ارزشمندی است که با هدایت های امام خمینی (ره) و رهبر عظیم الشان و همراهی مردم و تقدیم هزاران شهید و جانباز و ایثارگر به پیروزی رسید و در عرصه های مختلف پیشرفت کرد.

وی گفت: ما برای این میراث گرانبها با این همه شهید و جانباز وظایفی داریم و به خانواده این شهدا و جانبازان و ایثارگران مدیون هستیم و باید در راه شهدا قدم برداریم و خداوند این بشارت را می دهد که راه هموار و هر کس در هر جایگاهی باید برای جلوگیری از نفوذ دشمن و تثبیت انقلاب تلاش کند.

آیت الله محامی همچنین به زلزله های اخیر در غرب کشور و کشورهای ترکیه و سوریه اشاره کرد و افزود: مردم زلزله زده نیازمند کمک رسانی هستند و باید برای این مهم تلاش کنیم تا مشکلی از مشکلات افراد زلزله زده برطرف شود و هرکس در حد توان در این زمینه یاری کند.

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان نیز پیش از شروع خطبه ها اظهارداشت: در این شرایط حساس کشور باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نماد وحدت و انسجام است حضور پررنگ داشت زیرا اعتقاد راسخ داریم که نظام جمهوری اسلامی ایران برخواسته از مردم است.

ابوالفضل احمدزاده گفت: مسوولان و دست اندکاران این نظام باید برای خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان تلاش کنند زیرا در جمهوری اسلامی بویژه سیستان و بلوچستان خدمت به مردم از نعمت های خداوند است.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق مردم دادستان های هر شهرستان وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند و در زاهدان نیز مصادیق حقوق عامه از ابتدای سال مورد بررسی قرار گرفته و دادستانی به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به مردم است تا حق کسی پایمال نشود.

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: امنیت جزو مصادیق قوام سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال با همراهی و پیشنهادات مردم، نخبگان و دستگاه های اجرایی حدود ۱۰۰ موضوع شناسایی و برای این موضوع ها فایل مرتبطی ترتیب داده شده است.

احمدزاده گفت: سال گذشته به واسطه خدمات مستمر دستگاه قضایی استان در حوزه حقوق عامه در کل کشور رتبه بالا و برتر را کسب کرد و امسال نیز به واسطه خدمات بی سابقه مورد تقدیر قرار گرفته که این مهم نشان از رضایت مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان نماد وحدت و قناعت در کشور هستند، افزود: مدیران و مسوولان باید با مردم باشند زیرا خدمت به مردم مصداق افتخار است و دستگاه قضایی بخصوص حقوق عامه به هیچ عنوان با مصادیقی که حقوق مردم را تضییع می کند کوتاه نمی آید و بدنبال احیا یا اخذ حقوق ضایع شده مردم است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار