چین قطعنامه در مورد بالون را «سیاسی‌کاری» توصیف کرد

چین امروز جمعه قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در محکومیت چین به دلیل ماجرای بالون بحث‌برانگیز را رد کرد و آن را «دستکاری و هیاهوی سیاسی» خواند.

چین امروز (جمعه) قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در محکومیت چین به دلیل ماجرای بالون بحث‌برانگیز را رد کرد و آن را «دستکاری و هیاهوی سیاسی» خواند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست روزانه خود در خصوص قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت: «چین به شدت از این امر ناراضی است و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند».

به گزارش‌ای بی سی نیوز، این مقام چینی تاکید کرد: «قطعنامه کنگره آمریکا صرفاً دستکاری و تبلیغات سیاسی بود».

این قطعنامه که روز پنجشنبه به اتفاق آرا به تصویب رسید، چین را به دلیل آنچه «نقض گستاخانه» حاکمیت آمریکا می‌خواند و همچنین تلاش برای «فریب دادن جامعه بین‌المللی از طریق ادعا‌های نادرست درباره کمپین‌های جمع‌آوری اطلاعات» محکوم کرد.

در ابتدای جلسه، جمهوری خواهان از بایدن به خاطر اینکه زودتر از این بالون را شناسایی و منهدم نکرده است، انتقاد کردند. اما قانونگذاران هر دو حزب در تصویب قطعنامه علیه چین توافق نظر داشتند.

چین می‌گوید بالون کشف شده بر فراز ایالت مونتانا از از هفته گذشته جنجال زیادی برپا کرده، فقط یک بالن هواشناسی غیرنظامی بوده که از مسیر منحرف شده است. در همین حال، وزارت دفاع چین اعلام کرد که تماس لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا را پس از سرنگونی بالون رد کرده، زیرا واشنگتن «فضای مناسب» را برای گفتگو و تبادل نظر ایجاد نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار