کلنگ ساخت خانه‌ای ایمن برای ننه تاج گُل به زمین زده شد

کلنگ ساخت یک واحد مسکونی ایمن برای یک خانواده دارای سه فرزند معلول در روستای نودیجه گرگان به زمین زده شد.

در حاشیه مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بنیاد مسکن استان گلستان در روستای نودیجه شهرستان گرگان، کلنگ احداث یک واحد مسکونی مقاوم برای ننه تاج گُل به زمین زده شد.

اعضای شورای روستای نودیجه از وضعیت زندگی ننه تاج‌گُل و مشهدی غلامعلی خبر دادند که به دلیل کهولت سن در بستر بیماری‌اند و با ۳ فرزند معلول‌شان در خانه‌ای غیرمقاوم و در شرایطی نامناسب زندگی میکنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان به اتفاق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دیدار این خانواده رفتند.

سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه فلسفه وجودی بنیاد مسکن ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان است، گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، بنیاد مسکن استان با کمک نهاد‌های حمایتی و خیران، برای این خانواده خانه‌ای مقاوم و ایمن خواهد ساخت.

برای امیدبخشی به این خانواده، بدون تشریفات کلنگ احداث این واحد مسکونی به زمین زده شد.

طرح ملی مقاوم‌سازی مسکن در مناطق روستایی و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، از سال ۱۳۸۴ در کشور با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است که از آن زمان تا کنون، بیش از ۸۷ هزار واحد مسکونی نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

میانگین شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور ۴۷ درصد است، اما این رقم در استان گلستان ۵۴ درصد است.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن گلستان حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در گلستان از استاندارد‌های لازم برای سکونت برخوردار نیستند که باید با همراهی مالکان آن‌ها مقاوم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.