استرالیا تجهیزات نظارتی وارداتی از چین را جمع آوری می‌کند

با تشدید رویکرد خصمانه کشور‌های غربی به ویژه متحدان آمریکا علیه پکن، اکنون استرالیا از بازبینی فناوری‌های نظارتی وارداتی از چین خبر داد.

دولت استرالیا امروز (پنج شنبه) اعلام کرد فناوری‌های نظارتی وارداتی از چین شامل دوربین‌های ساخت این کشور که در ساختمان‌های نظامی و دفاعی مورد استفاده قرار گرفتند مورد بازبینی و آزمایش قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این موضوع پس از آن مطرح می‌شود که گزارش‌هایی درباره خطر امنیتی به دلیل استفاده از دوربین‌های ساخت چین در رسانه‌ها مطرح شد.

ریچارد مارلس، وزیر دفاع استرالیا در این باره گفت: این موضوع یک مسئله جدی است. ما در حال ارزیابی تمامی فناوری‌های نظارتی اعم از دوربین‌های نظارتی در ساختمان‌های وزارت دفاع هستیم. دوربین‌های ساخت چین از این اماکن جمع آوری می‌شوند.

جیمز پاترسون، یکی از نمایندگان پارلمان استرالیا نیز با انتقاد از رویکرد کانبرا، گفت: بازرسی‌های شخصی من نشان داد بیش از یک هزار تجهیزات نظارتی که تولیدی دو شرکت چینی بوده اند در بیش از ۲۵۰ اداره دولتی استرالیا استفاده شده اند. دولت باید به سرعت اقدام به جمع آوری این تجهیزات کند.

دولت انگلیس نیز در ماه نوامبر سال میلادی گذشته از ادارات دولتی این کشور خواست روند استفاده از دوربین‌های نظارتی ساخت چین در ساختمان‌های حساس را به دلیل خطرات امنیتی متوقف کنند. برخی ایالت‌های آمریکا نیز پیش‌تر استفاده از برخی کالا‌های فناوری چین را ممنوع کرده بودند.

وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام استرالیا در جمع آوری دوربین‌های نظارتی تولیدی این کشور، با رد ادعا‌های مطرح شده درباره خطر امنیتی این تجهیزات، اعلام کرد کانبرا باید محیطی آرام و عادلانه را برای شرکت‌های چینی به منظور فعالیت در استرالیا ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار