واحد تولیدی کود‌های شیمیایی در مهاباد افتتاح شد

واحد تولیدی و بازرگانی دانش شیمی طلایی در زمینه کود‌های شیمایی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، امام جمعه مهاباد و فرماندار ویژه این شهرستان به بهره برداری رسید.

کامران کریمی آذر مدیر صندوق کار آفرین امید مهاباد در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی گفت: شرکت تولیدی و بازرگانی دانش شیمی طلایی با اشتغالزایی ۱۰ نفر بیش از ۶۵ نوع محصول تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: این واحد با بهره گیری از تسهیلات تبصره ۱۸، سه میلیارد تومان از صندوق امید اخذ و اکنون راه اندازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی هم در این مراسم با بیان اینکه اقتصاد استان وابسته به کشاورزی است، گفت: چرخه تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا بسته بندی در راستای صادرات موفق مکانیزه می‌شود.

جواد کرمی افزود: امروز کشور‌های وارد کننده محصولات کشاورزی استان به ویژه در بخش سیب تمام مرحله تولید را رصد می‌کنند و استاندارد‌های یک محصول صادراتی را از ما انتظار دارند.

وی ادامه داد: کشاورزی یکی از بخش‌های اصلی رونق اقتصادی استان بوده و توجه به زیرساخت‌های و ایجاد امکانات در این بخش امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم در بخش سورتینگ و بسته بندی و همچنین فراهم کردن ملزومات تولید در دستور کار دولت در این استان است.

کرمی ادامه کرد: تسهیلات لازم از منابع مختلف و بانک‌های عامل برای فراهم کردن تولیدات مکانیزه بخش کشاورزی نیز پرداخت خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه گفت: امسال ۱۰۱ پروژه عمرانی، آموزشی، خدمات، صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

حسن عباسی افزود: از این تعداد، ۵۶ پروژه با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه در این شهرستان افتتاح می‌شود که ۱۶ پروژه با ۸۰ میلیارد تومان هزینه در بخش شهری و ۴۱ پروژه نیز با ۱۹۸ میلیارد تومان مربوط به بخش روستایی است.

وی ادامه داد: همچنین طی دهه مبارکه فجر ۳۸ پروژه با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی خواهد شد که ۳۷ پروژه با ۱۴۲ میلیارد تومان مربوط به بخش روستایی و سه پروژه با ۲۷ میلیارد تومان نیز مربوط بخش شهری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.