۱۵ اثر برگزیده بداهه نویسی «مشق مادر» معرفی خواهند شد

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» گفت: مرحله داوری اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان «مشق مادر» در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق با حضور هیات داوران در قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار شد.

 محمد رازقی دبیر جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» گفت: جشنواره «مشق مادر» به طور همزمان در ۳۱ مرکز در سراسر کشور در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور بانوان هنرمند و خوشنویس برگزار شد و مرحله داوری آن با حضور ۹ داور ملی به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: ۵۴۴ اثر در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از داوری؛ پانزده اثر جزو آثار برگزیده و یکصد اثر شایسته تقدیر شدند.

دبیر جشنواره خوشنویسی «مشق مادر» یادآورشد‌: این آثار کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر بود که از بین ۱۵ اثر برگزیده، ۹ اثر مربوط به بخش نستعلیق و ۶ اثر در بخش شکسته نستعلیق است و از بین ۱۰۰ اثر شایسته تقدیر ۷۰ اثر نستعلیق و ۳۰ اثر شکسته نستعلیق است.

رازقی بیان کرد: داوران این جشنواره در بخش نستعلیق اساتید ازهار شرکاء، علی اشرف صندوق آبادی، احمد پیله چی، علی اکبر پگاه، میرحیدر موسوی و احمد ابوطالبیان همچنین داوران بخش شکسته نستعلیق اساتید سید علی فخاری، علی آقا حسینی و بهادر پگاه هستند.

دبیر جشنواره «مشق مادر» تاکید کرد: پس از داوری این آثار، مراسم اختتامیه، ۲۰ بهمن ماه در قزوین برگزار و از برگزیدگان و منتخبین تقدیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۵ هنرمند برگزیده در این رویداد، تندیس جشنواره و جایزه نقدی پنجاه میلیون ریالی و به ۱۰۰ هنرمند جوایز پنج میلیون ریالی اهدا می‌شود و آثار منتخب به صورت کتاب منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رازقی با اشاره به سطح بالای آثار این جشنواره بیان کرد: آثار این جشنواره در سطح ملی و به لحاظ کیفی در سطح بالایی ارزیابی شد و برای داوری نیز از اساتید رده بالای کشور بهره بردیم، همچنین برخی بانوان شرکت کننده که اثر هنری آن‌ها جزو ۱۵ اثر برگزیده جشنواره است، جزو هنرمندان برجسته و عنوان‌دار در جشنواره‌های مختلف هستند که خود نشان از سطح بالای این رویداد دارد.

دبیر جشنواره «مشق مادر» ضمن اشاره به برگزاری مطلوب این جشنواره، افزود: در این رویداد ملی علاوه بر اجرای بداهه نویسی همزمان در ۳۱ مرکز سراسر کشور، این رویداد در کشور سوریه برگزار و آثار هنرمندان سوریه نیز به دبیرخانه این جشنواره در قزوین ارسال شده است.

رازقی با بیان اینکه «مشق مادر» اولین جشنواره ملی خوشنویسی کشور مختص بانوان است، گفت: از آنجا که آثار خلق شده توسط بانوان خوشنویس در جشنواره مشق مادر به صورت بداهه نویسی بوده است، می‌توان عیار دقیق و توانایی و خلاقیت بانوان هنرمند ایرانی را به خوبی سنجید و برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب پویایی و حرکت در هنر خوشنویسی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.