تامین ۱۵ هزار تخت خوابگاهی در حوزه علوم پزشکی با حمایت دولت و مجلس

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: شعار ما باید فراهم آوردن زیست کریمانه و امکانات لازم برای تامین آرامش و نشاط فرهنگی برای دانشجویان باشد.

عباس شیراوژن،معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی، رفاهی و خوابگاه‌های دانشجویی در ۲۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، گفت: نیاز‌های جدی در حوزه اسکان، خوابگاه‌های دانشجویی و تغذیه وجود دارد که با حضور مدیران جهادی، با انگیزه و تحول گرا در دانشگاه‌ها و عزم و اراده و توجه ویژه وزیر بهداشت در مسائل فرهنگی و معیشتی برطرف می‌شود.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و دانشجویی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که امروز نیز ۲۸ پروژه عمرانی، افتتاح شد. در طول یک سال و نیم گذشته اقدامات فراوانی در حوزه رفاهی دانشجویان انجام شده که دو برابر شدن کمک هزینه‌های تحصیلی برای دستیاران، افزایش کمک هزینه دانشجویان، کارورزان، فوق تخصص‌ها و ودیعه مسکن متاهلین بخشی از آن‌ها است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت ها، متناسب با گام اول انقلاب اسلامی بوده، اما دانشگاه‌های تراز گام دوم انقلاب، نیاز به جهش و حرکت پرشتاب در عرصه رفاهی دانشجویان و فرهنگی دارد تا نخبگان علمی و جوان، گرفتار تخلیات و رویاپردازی عده‌ای کم لطف به وطن نشوند و ناکجاآباد‌ها را به اشتباه برای خدمت گذاری، انتخاب نکنند.

دکتر شیراوژن تاکید کرد: در کشور حداقل به ۱۵ هزار تخت خوابگاهی و ۵ هزار واحد متاهلی در حوزه علوم پزشکی نیازمندیم که با حرکت ملی و حمایت‌های مجلس و دولت، این کمبود‌ها برطرف خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد، چون انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه گذشته رخ داده و از یک کشور وارد کننده خدمات سلامت به قطب علمی در آموزش، بهداشت، درمان و تحقیقات پزشکی تبدیل شده ایم.

وی ادامه داد: پیش نیاز تداوم پیشرفت‌های حوزه سلامت، تکریم و حمایت از منابع انسانی است که دانشجویان علوم پزشکی بهترین منابع انسانی برای آینده نظام سلامت و استعداد‌های ناب خانواده‌های ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.