پرورش قراردادی ۶ هزار و ۲۰۰ راس دام در گلستان

رییس جهاد کشاورزی گلستان گفت: در حوزه پرورش قراردادی گوشت قرمز تاکنون برای پرورش ۶ هزار و ۲۰۰ راس دام قرارداد بسته شده است.

محمد برزعلی امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برنامه ریزی شده تا در حوزه پرورش قراردادی گوشت قرمز ۱۰ هزار راس دیگر به آن اضافه شود.

او با اشاره به کیفیت گوشت تولید شده از طریق عشایر استان گفت: کیفیت گوشت عشایر در حدی است که تقاضا برای صادرات به خارج از کشور وجود دارد.

برزعلی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در محصول پنبه هستیم و همچنین برنامه برای افزایش سطح کشت این محصول را داریم.

او با اشاره به رتبه دوم استان گلستان در تولید مرغ کشور گفت: در حال حاضر تولید مرغ در استان به ۲۵۶ هزار تن در سال رسیده است و همچنین سالانه ۷۱ هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود.

برزعلی در مورد زهکشی اراضی گفت: پس از انقلاب زهکشی اراضی استان ۳۶ برابر شده و به حدود ۱۱۰ هزار هکتار رسیده، همچنین سیستم‌های نوین آبیاری ۸ برابر شده است.

او در مورد طرح‌های شاخص افتتاح شده در ایام دهه فجر گفت: افتتاح خط تولید رب در رامیان یکی از این طرح‌ها بوده که حدود ۲۵ هزار تن ورودی گوجه فرنگی و ۴ هزار تن تولید رب دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در مورد خرید میوه شب عید گفت: بخشی از مرکبات را از استان خودمان خریداری کرده ایم و مقداری هم تا اواخر بهمن و اوایل اسفند خریداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.