مولوی اهل سنت فهرج:

قدر اتحاد و برادری موجود را بدانیم

امام جمعه اهل سنت فهرج گفت: کشور ما با اقتدار و امن است و در بحث اقتدار و امنیت حرف اول را می‌زنیم.

مولوی شیهکی، امام جمعه اهل سنت فهرج در مراسم ششمین گردهمایی علما و سران طوایف جنوی و شرق استان کرمان که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دلیل اتحاد، مودت و برادری بود، گفت: کشور ایران کشور متنوع با اقوام مختلف است و سران طوایف، نقش اساسی در صلح و سازش و امنیت برقرار کرده و سران طوایف در معادلات اجتماعی و سیاسی نقش موثری را ایفا می‌کنند.

او افزود: زیر بنای همه اقدامات در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، گردشگری ،سلامت واجتماعی در گرو امنیت است و امروز امنیت در کشور مثال زدنی است و از دورترین نقطه در کشور وقتی به مرکز می‌رویم امنیت داریم و باید قدردان نیرو‌های امنیتی باشیم.

امام جمعه اهل سنت فهرج تصریح کرد: ریش سفیدان نه تنها جلوی اختلافات قومی را می‌گیرند؛ بلکه در کنار مسئولان انتظامی و نظامی نقش مهمی در ارتقای امنیت دارند.

او تصریح کرد: بقای جمهوری اسلامی به این دلیل است که مردم و ریش سفیدان حرف اول را می‌زنند و مردم نقش اساسی و موثری دارند.

مولوی شیهکی گفت: کشور ما یک کشور با اقتدار و امنی است و در بحث اقتدار و امنیت حرف اول را می‌زنیم و برای همین است که دشمنان سردار سلیمانی را شهید کردند.

او بیان داشت: دشمنان می‌خواستند و می‌خواهند کار‌هایی انجام دهند؛ ولی موفق نشدند و نمی‌شوند و این فکر پلید را باید از ذهن خود بیرون کنند و اگر در نظام جمهوری اسلامی یک نفر باشد جلوی بیگانگان می‌ایستد و حتی اگر همه مرد‌ها را شهید کنند، بانوان به میدان می‌آیند و به آمریکا و دشمنان دست دراز نمی‌کنند؛ زیرا این انقلاب براساس اخلاص و تقوا بنا شده است.

امام جمعه اهل سنت فهرج از رئیس دادگستری و دادستان فهرج قدردانی کرد و گفت: باید قدر این اتحاد و برادری را بدانیم.

فلاحی از سران طوایف جنوب استان کرمان در مراسم ششمین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان گفت: از دیرباز نهاد‌های مردمی و سران طوایف قش فعالی در فعالیت‌های مداخلانه دارند و اقدامات و ابتکارات آن‌ها در طایفه بی نظیر است.

 او افزود: احیای آیین‌های دینی و بومی و کدخدامنشی و ریش سفیدی کمک زیادی به امنیت پایدار و فرهنگ صلح و سازش می‌کند.

فلاحی از نقش اساسی مردم در دوام و بقای حاکمیت سخن گفت و بیان داشت: این امری است که رهبری بر آن تاکید کرده اند و سران در معادلات بصیرت افزایی و جهاد تبیین سیاسی اقتصادی و اجتماعی نقش بی بدیلی دارند.

او با بیان اینکه در زمان های قدیم که دسترسی به مقامات میسر نبود سران به وظایف سنتی خود عمل و نسبت به ایجاد امنیت و صلح و سازش عمل  کردند و تصریح کرد: در سال ۹۶ میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در راستای اهداف بسط و گسترش امنیت پایدار  امضا شد و موفقیت طرح نمود دارد.

او از حضور پرشوری در راهپیمایی 22 بهمن طوایف سخن گفت.

همچنین نماینده سران طوایف جازمویان نیز در این مراسم همچنین با بیان اینکه سران طوایف در همه دوره ها پشتوانه انقلاب هستند، به نیابت از سران طوایف پیشنهاداتی از جمله راه اندازی پلیس پیشگیری و تخصصی، پلیس های راهنمایی و رانندگی داد وخواستار تعیین تکلیف مدارک هویتی و شناسنامه افراد بدون شناسنامه به خصوص فرزندان ایرانی و با اتباع بیگانه و تعین تکلیف اراضی کشاورزی شد.

برچسب ها: اهل سنت ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.