اولین گام شرکت فرودگاه‌ها برای دریافت گواهینامه برداشته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت فرودگاه‌ها برای دریافت گواهینامه دستورالعمل ۳۲ بندی خود را به سازمان هواپیمایی کشور ارائه کرد.

آقای حمید رضا سیدی  گفت:  لیوان کترینگ هم قبل از انقلاب  از کشورهای خارج وارد می شد، اما اکنون رادارهای  هوایی هم در داخل کشور تولید می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور،  برای  شرکت فرودگاه ها ۲ وظیفه اصلی  از جمله ساخت و توسعه نگهداری فرودگاه ها در روی زمین وناوبری هوایی در آسمان را قانون گذار تعریف کرده است .

او می گوید: یکی از اصول اساسی  چه در فرودگاه ها و چه در هوا ایمنی است و اصل اول و دوم مقررات بین الملی قوانین کشوری  ایمنی است.

سیدی گفت:  ایمنی اولین وظیفه شرکت فرودگاه ها  است و در راستای ماده ۳۷ کنوانسیون شیکاگو تدوین دستورالعمل نظام نامه  توسط همکاران در حوزه ایمنی و قوانینی با یک کار فشرده کار گاهی  تهیه شد.

او گفت:دستورالعمل اسناد حقوقی و ایمنی نوشته شده که امروز برای گرفتن گواهینامه فرودگاهی و شرکت فرودگاه‌ها  تقدیم می شود، دستورالعمل های که تقدیم می کنیم  شامل ۳۲ دستورالعمل  برای گرفتن گواهینامه فرودگاهی است.

سیدی گفت: برای گرفتن توسعه اقتصادی باید تعامل خوبی داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف را بررسی و تعامل کنیم و اگر براساس ضوابط بخواهیم اقدام کنیم آنها را باید در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید:  آنچه که اتفاق  می افتد آی‌تی کل صنعت هوایی را در برگرفته  و زمانی که سیستم های جدید  وارد می شود  نیاز است شرکت های هوایی تجهیزات خود را به روز کنند.

 سیدی گفت: روابط  قرار دادها  و ضوابط  نباید یک طرفه باشد و این صنعت از روزی که شکل گرفته، ذاتا بین المللی و برگرفته از کنوانسیون شیکاگو بوده  که  مقررات داخلی هم بر همین اساس تهیه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار