فعالیت ۳۵ شرکت بازرسی و آزمایشگاه استاندارد در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از فعالیت ۳۵ شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار استاندارد در استان اردبیل خبر داد.

هاشم علایی گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، قسمتی از وظایف غیرحاکمیتی اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: ۲۳ آزمایشگاه مربوط به فرآورده‌های غذایی، کالیبراسیون، مصالح ساختمانی، اندازه شناسی قانونی، سلولزی، پلیمری به بخش خصوصی و ۲ شرکت بازرسی و نمونه برداری از مراکز تولید، توزیع و عرضه کالا و ۱۰ شرکت بازرسی مربوط به خدمات بازرسی فنی جایگاه‌های سوخت CNG و بازرسی فنی آسانسور‌های برقی با نظارت حاکمیتی اداره کل به عنوان بخشی از فعالیت‌های برون سپاری شده می‌باشد.

علایی بیان کرد: این واگذاری‌ها با هدف برون سپاری فعالیت‌های تصدی گری از قبیل نمونه برداری، آزمون، بازرسی از مراکز عرضه و فروش، نظارت بر باسکول‌ها و اوزان ترازو‌های سبک و... به منظور تسریع در انجام مراحل استاندارد سازی و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و کاهش هزینه برای واحد‌های تولیدی انجام شده است.

لازم به ذکر است در راستای اجرای اصل ۴۴ در استان تعداد ۲۰۰ نفر از کارشناسان به طور مستقیم در آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی مربوط در حال فعالیت هستند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در طول سال توسط اداره کل مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته و در صورت پایان یافتن مدت اعتبار تائید صلاحیت آن ها، موضوع در کمیته فنی بررسی شده و در صورت تائید مدارک و مستندات لازم نسبت به تمدید گواهینامه اقدام می‌گردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.