بهره برداری از بزرگ‌ترین طرح ماهی در قفس کشور

به مناسبت دهه فجر و با حضور مشاور رئیس جمهور، بخش نخست بزرگ‌ترین طرح پرورش ماهی در قفس ایران در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بخش نخست این طرح در روستای گامبرون- بندر سلخ قشم واقع است و با ۸ قفس، ظرفیت پرورش هزار تن ماهی در قفس دارد.

افشار فتح الهی گفت: ظرفیت این طرح در بخش نهایی با ۴۰ قفس به ۵ هزار تن خواهد رسید که در چشم انداز آینده به ۱۰ هزار تن می‌رسد و دو گونه ماهی سی باس و سیبریم در این طرح پرورش داده خواهد شد.

او گفت: برای بهره برداری از بخش نخست این طرح ۳۰۰ میلیارد اعتبار ریالی و ۸۷۰ هزار یورو سرمایه ارزی هزینه شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، برای بهره برداری از این طرح در بخش نهایی نیز ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۶ میلیون یورو اعتبار ارزی پیش بینی شده است.

افشار فتح الهی گفت: این طرح علاوه بر ارتقای تولیدات شیلاتی جزیره و رونق اقتصادی، نقش مهمی در ارزآوری و تامین امنیت غذایی کشور دارد.

او گفت: این طرح در بخش نهایی برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند.

فتح الهی توسعه و ایجاد ظرفیت ۱۰ هزارتن ماهی، بومی سازی و ساخت شناور‌های پشتیبانی قفس و شناور غذادهی خودکار، ساخت مرکز تکثیر و تولید ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی، ساخت واحد عمل آوری و بسته بندی و ساخت کارخانه تولید خوراک آبزیان را از چشم انداز‌های آینده این طرح برشمرد.

برچسب ها: طرح پرورش ماهی ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.