نماینده سوریه با گوترش درباره وضعیت زلزله‌زدگان گفتگو کرد

نماینده سوریه در سازمان ملل با دبیرکل این سازمان در مورد رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در شمال این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بسام صباغ، نماینده سوریه در سازمان ملل در این دیدار گزارشی درباره تلاش‌های سوریه در مواجهه با پیامد‌های زلزله ویرانگر بامداد دوشنبه در شمال این کشور به گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری سانا، وی در دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل متحد، پیام فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه را به گوترش ابلاغ کرد که شامل ارائه اقداماتی بود که دولت سوریه در چارچوب برنامه اقدام اضطراری برای مقابله با پیامد‌های زلزله از جمله بسیج تمامی وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و مقامات ذیربط انجام داده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در این دیدار همچنین به بیانیه وزارت خارجه سوریه اشاره کرد که در آن از کشور‌های عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهاد‌های دولتی و غیر دولتی خواست تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به نوبه خود با مردم و دولت سوریه ابراز همدردی و همبستگی کرد و بر تعهد سازمان ملل متحد برای کمک به سوریه برای غلبه بر آثار این فاجعه انسانی، تاکید کرد.

زمین لرزه بزرگی بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار‌ها گرفتار شده‌اند.

براساس آخرین آمار‌ها تاکنون یکهزار و ۴۴۴ نفر بر اثر این زلزله در سوریه کشته و ۳ هزار و ۵۳۱ نفر زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار