سوء استفاده از حساب بانکی به بهانه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

‌رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی خبر داد که با جلب اعتماد شهروند جویای کار از حساب او به عنوان حساب واسط سوءاستفاده کرده بود.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر واریز وجوه نقدی توسط کارفرمای جعلی به حساب او و خرید ارز‌های دیجیتال که موجب مسدودی حسابش و الزام به جبران خسارت مالباختگان شده، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: بنا بر اظهارات شاکی مدتی قبل با هدف استخدام با فردی در تلگرام آشنا شده که با جلب اعتماد از او درخواست می‌شود پس از دریافت وجه نقد از طریق حساب بانکی خود اقدام به خرید ارز دیجیتال و به صورت درصدی پورسانت خود را دریافت کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه در چنین مواقعی فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد، از حساب شاکی به عنوان مقصد برداشت‌های غیرمجاز استفاده و آن‌ها را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کرده است.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در خرید‌ها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

او خاطرنشان کرد: مطابق قوانین، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام شود بر عهده دارنده حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی و انتظامی و قضایی قابل قبول نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.