اعلام آمادگی ۱۳ کشور اتحادیه اروپا برای ارسال تیم امدادی به ترکیه

کمیسیون اروپا اعلام کرد سیزده کشور اتحادیه اروپا تاکنون تیم‌های امدادی را برای کمک به ترکیه پیشنهاد داده اند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک با مردمی که عزیزان خود را از دست داده اعلام همدردی کرده و گفتند: «ده تیم جستجو و نجات شهری به سرعت از بلغارستان، کرواسی، چک، فرانسه، یونان، هلند، لهستان، رومانی برای حمایت از امدادگران بسیج شده اند».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بالاس اوجواری، سخنگوی این نهاد اتحادیه اروپا در یک نشست خبری گفت که مجارستان، ایتالیا، اسپانیا، مالت و اسلواکی نیز متعهد به ارائه کمک‌های مشابه شده‌اند.

مسئولین اتحادیه اروپا همچنین اطمینان دادند که مرکز اضطراری اتحادیه با ترکیه و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای کمک‌های بیشتر هماهنگ می‌کند.

گفتنی است، صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر جنوب و مرکز ترکیه را لرزاند. این زمین‌لرزه در کشور‌های دیگری از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، عربستان، یونان و... نیز احساس شده است.

تا کنون بیش از هزار نفر در ترکیه و ۵۰۰ نفر در سوریه بر اثر زمین‌لرزه جان خود را از دست داده‌اند. انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها افزایش پیدا کند و عملیات جستجو همچنان در حال انجام است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده نگران مناطقی از ترکیه است که پس از وقوع زمین لرزه هیچ خبری از آن‌ها منتشر نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار