رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

فرآیند آزادی زندانیان واجد شرایط عفو مقام معظم‌رهبری آغاز شد

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مسئولان دادگاه‌های خراسان رضو‌ی نسبت به اجرای عفو معیاری صادر شده توسط مقام معظم رهبری اقدام کنند.

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بر اساس درخواست رئیس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری و موافقت رهبر فرزانه، پرونده آن دسته از افراد واجد شرایطی که در اعتراضات حضور داشته، اما متنبه شده اند، در هر مرحله‌ای از فرآیند دادرسی که باشد مختومه خواهد شد.

طبق دستور عفو مقام معظم رهبری، عناصر اصلی اعتراضات که مرتکب جنایت محاربه و افساد فی الارض شده اند و یا سبب خسارت به اموال مردم شده اند، شاکی خصوصی دارند و یا با سرویس‌های جاسوسی بیگانه مرتبط هستند، در زمره عفو شدگان قرار نخواهند گرفت.

همچنین سایر زندانیان واجد شرایط نیز که آزادی آن‌ها از زندان برای امنیت مردم مضر نمی‌باشد، به موجب عفو اخیر از زندان آزاد خواهند شد و یا با تخفیف مجازات مواجه می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ابتدای آبان نیز اعلام کرده بود، بیش از ۸۰ درصد دستگیرشدگان که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند و از روی احساسات وارد اغتشاشات شده بودند با صدور قرار‌های تأمین مناسب آزاد شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.