بررسی طرح احیای گاوخونی و زاینده رود در ستاد ملی مدیریت تالاب‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: موضوع احیای گاوخونی و زاینده رود در ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها، بررسی می‌شود.

در نخستین جلسه استانی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های استان که با محوریت زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی، برگزار شد مهران زینلیان گفت: پیرو سفر ۲۹ دی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اصفهان و درخواست استاندار اصفهان برای طرح موضوع احیای تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده رود در ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: مقرر شد طرح‌های پیشنهادی که بر کمیت و کیفیت رودخانه و تالاب در حوضه آبریز زاینده رود اثرگذار است؛ توسط متولیان هر دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تهیه و به دبیرخانه ستاد در سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: بر همین اساس جلسه تخصصی و کارشناسی این اقدام در استانداری اصفهان برگزار و نقطه نظرات دستگاه‌های ذی‌ربط اخذ شد.


زینلیان از دستگاه‌های مرتبط در مباحث حوضه آبریز زاینده رود خواست ظرف سه روز آینده پیشنهاد‌های فنی و مطالعه شده خود را به دبیرخانه استانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال کنند تا در جلسات آینده با برنامه‌ای منسجم و جامع، طرح احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی تهیه و در نشستی که در هفته‌های پیش رو با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشکیل خواهد شد، بررسی، تایید و تصویب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار