شهر مریوان عاری از شبکه سیمی شد

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: همزمان با دهه فجر طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در این شهرستان به اتمام رسید.

عبدالرحمن مرادی از اتمام طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در شهرمریوان خبر داد و گفت: طول شبکه فشار ضعیف در شهرستان مریوان ۵۴۱ کیلومتراست که ۲۸۱ کیلومتر آن در مناطق شهری و ۲۶۰ کیلومتر آن نیزمربوط به نواحی روستایی است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان افزود: در بهمن ماه جاری شبکه برق شهر مریوان معادل ۵۲ درصد کل شبکه شهرستان به طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شد و با اتمام این طرح در مناطق روستایی در سال ۱۴۰۲، کل این شهرستان عاری از شبکه سیم مسی می‌شود.

او میزان اعتبار صرف شده برای اتمام این طرح را بالغ بر ۵۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار علاوه بر مقابله با سرقت از شبکه، منجر به افزایش طول عمر شبکه و آمادگی بیشتر برای بحران‌های احتمالی خواهد شد.

مرادی هدف از اجرای این طرح را افزایش پایداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی برای مشترکان مریوانی و همچنین ایجاد مبلمان مناسب شهری عنوان کرد و گفت: درحال حاضر قریب به ۱۶۵ هزارمشترک در شهرمریوان ازخدمات شرکت توزیع نیروی برق بهره مندهستند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۸۱ درصد کل شبکه توزیع برق استان کردستان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.