سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی و مهاجر در استان قزوین

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از سر شماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی خبر داد.

 سیاوش رضا زاده رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی به منظور دستیابی به آمار دقیق، تعداد گونه‌ها، ترکیب جمعیتی گونه‌ها، بررسی تغییرات احتمالی در کانون‌های جمعیتی پرندگان و اطلاع از شیوع بیماری‌ها مانند بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و همچنین بررسی میزان سلامتی زیستگاه‌ها انجام می‌شود.

رضا زاده افزود: این سر شماری با هدف برآورد جمعیت انواع پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی در مناطق استان قزوین از استخر‌های تصفیه خانه فاضلاب شهر قزوین برای سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی زمستان گذران با پیمایش محیط استخر‌های تصفیه خانه توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد.

رضا زاده اظهار داشت: پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم‌های مربوطه، اطلاعات جمع‌آوری شده پس از جمع بندی نهایی، با توجه به اطلاعات به دست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی انجام و نتایج به دست آمده از این تحلیل‌ها در مدیریت و حفاظت گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.