هشدار متخصصان دانشگاه هاروارد:

سرطان در سنین زیر ۵۰ سال در حال افزایش است

متخصصان دانشگاه هاروارد می‌گویند با وجود پیشرفت علم و کاهش آمار مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان، سن ابتلا به این بیماری در جهان کاهش یافته است.

به گفته متخصصان، از دهه ۹۰ میلادی تاکنون ابتلا به سرطان سینه، مری، معده، کلیه، کبد، مثانه، روده بزرگ، پانکراس، پروستات و تیروئید در سنین زیر ۵۰ سال، زیر ۴۰ سال و حتی زیر ۳۰ سال به شدت افزایش یافته است.

این در حالی است که به گفته پزشکان، این بیماری در گذشته عمدتا افراد بالای ۶۰ سال را هدف قرار می‌داد و یک بیماری مرتبط با پیری به شمار می‌رفت.

یک محقق دانشگاه هاروارد می‌گوید سلول‌های بدن در دوران پیری به دلیل فرسودگی و قرار گرفتن در معرض انواع سموم محیطی برای سالیان طولانی، مستعد جهش سرطانی می‌شوند؛ اما وقتی یک فرد ۳۵ ساله به سرطان مبتلا می‌شود این سوال پیش می‌آید که چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد؟

هیچکس به درستی نمی‌داند؛ اما مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی، آلودگی هوا، چاقی، نداشتن تحرک و فعالیت فیزیکی و سهم ناچیز میوه و سبزی ها در رژیم غذایی از جمله عواملی هستند که به گفته سازمان جهانی بهداشت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

محققان دانشگاه هاروارد افزایش مصرف غذاهای غربی و فرآوری‌شده و تغییر سبک زندگی مردم را نیز در کاهش سن ابتلا به سرطان بی‌تقصیر نمی‌دانند.

به گفته یکی از این محققان، نیاز نیست شما به مدت ۶۵ سال محصولات گوشتی فرآوری‌شده (مثل سوسیس، کالباس و کوکتل) مصرف کنید؛ کافیست ۲۰ سال این کار را انجام دهید تا در سنین جوانی به سرطان معده یا روده بزرگ مبتلا شوید!

منبع: سی‌ان‌ان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۰۴:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
درود انسان وقتی نظم جهان هستی را با بی عدالتی و هرج و مرج و جنگ و زیاده طلبی بهم ریخت ناخودآگاه دچار استرس به بشریت و ایجاد انواع بیماریها ازجمله سرطان گردید جهانی که بشرعده ای خودر ا بخاطر زیاده خواهی موجب فقربقیه شده و این فقر سر منش تمام بیماریها شدایکاش جهانی باعدالت برقراربشه و انسان از افراط و تفریط خلاص شود که در هر دو حالت دچارسرطان میشود اما سویه عدالت موجب سلامتی بشریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
علتش همون میوه هایی است که سموم کشاورزی میزنیدو کشورهای دیگه برگشت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۲۱:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
علت جهان ماشینی یا صنعتی فست فودها و مواد شیمیائی به کار رفته در انواع غذاها سموم کشاورزی بی تحرکی غم و غصه خوردن
آخرین اخبار