رئیس جهاد دانشگاهی کرمان اعلام کرد؛

همکاری جهاد دانشگاهی و جهاد نصر کرمان در تولید دارو‌های گیاهی

بازمانده از همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی این نهاد با جهاد نصر در زمینه‌های آموزش، کشت و پژوهش در کارخانه فراوری گیاهان دارویی رابر خبر داد.

مهدی بازمانده گفت: با پیگیری‌های زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و جهاد نصر در زمینه‌های آموزش، کشت و پژوهش با کارخانه فراوری گیاهان دارویی شهرستان رابر همکاری خواهند داشت.

او با اشاره به پروژه کارخانه تولید، فراوری و بسته بندی گیاهان دارویی در شهرستان رابر بیان کرد: در کشور ما به دلیل شرایط آب وهوایی و اقلیم نسبتا گرم و خشک، مواد دارویی موثرتری برداشت می‌شود و یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی استان کرمان توسعه گیاهان دارویی است که به آب کمی نیاز دارند و از ظرفیت اقتصادی و صادراتی بالایی برخوردار هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی کرمان تصریح کرد: کارخانه تهیه و تولید، فراوری و بسته بندی گیاهان دارویی شهرستان رابر به عنوان پروژه اقتصادی کشاورزی در دست احداث است که با توجه به ظرفیت بالای تولید دارو‌های گیاهی در این منطقه، احداث می‌شود تا کشاورزان نسبت به توسعه کشت گیاهان دارویی رغبت بیشتری نشان دهند.

او گفت: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۰ به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

بازمانده بیان کرد: این پژوهشکده در بخش‌های بیوتکنولوژی، کشت، توسعه و یک مرکز خدمات تخصصی در زمینه‌های مطالعاتی مرتبط از قبیل شناسایی، کشت و به‌زراعی، بیوتکنولوژی، آنالیز مواد موثره گیاهی و فرمولاسیون فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار