آوج در اولویت محرومیت زدایی قرار دارد

استاندار قزوین گفت: آوج در اولویت برنامه‌های محرومیت زدایی استان قرار دارد.

محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان آوج به مناسبت دهه مبارک فجر بر ضرورت تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: آوج در اولویت برنامه‌های محرومیت زدایی استان قرار دارد.

وی افزود: دولت سیزدهم بر رفع مشکلات مردم و گره‌گشایی از امور آنان به ویژه در مناطق محروم و دوردست اهتمام جدی دارد.

وی اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر شهرستان آوج علاقه‌مندان و وابستگان به منطقه آبگرم و آوج باید ورود جدی تری برای سرمایه گذاری داشته باشد و ورود آن‌ها به طور قطع برای قرار گرفتن این شهرستان در مسیر توسعه موثر خواهد بود.

اعلایی با بیان اینکه طبیعی است که باید بخشی از امکانات دولتی در شهرستان آوج مستقر شود، افزود: آوج در تقسیم بندی‌های ملی در استان جزو مناطق محروم قرار گرفته و در بودجه‌های سنواتی عددی برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده، ولی اعتقاد داریم که کلمه محروم به دلیل وضعیت برخورداری از زیر ساخت‌ها به مناطق اطلاق می‌شود و به طور قطع ظرفیت‌ها و بستر‌های زیادی از جمله موقعیت جغرافیایی، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری در اختیار این شهرستان قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: همگرایی، وفاق و در کنار بودن مردم و معتمدین آوج و آبگرم هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این زمینه برنامه ریزی داشت و اجازه نداد که مباحث حاشیه‌ای مانع از توسعه این شهرستان شود.

وی اضافه کرد: در پرداختن به مسایل توسعه‌ای شهرستان آوج منافع عمومی در نظر گرفته خواهد شد و تمامی موضوعات مربوط به این حوزه در کارگروه‌های مختلف استان قزوین به طور دقیق بررسی می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه آوج در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد که باید از آن برای توسعه این شهرستان استفاده کرد، افزود: این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی ظرفیت خوبی برای گردشگران دارد.

 استاندار قزوین در جریان سفر یکروزه خود به آوج همچنین در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با نثار گل و خواندن فاتحه یاد و خاطره شهدای این دیار را گرامی داشت.

استاندار قزوین و تیم همراه در سفر یکروزه به شهرستان آوج ضمن دیدار با امام جمعه و سرکشی از خانواده معظم چند شهید، چندین طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی این شهرستان را به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر بهره برداری می‌کنند.

شهرستان آوج به مرکزیت آوج دارای ۲ بخش مرکزی و آبگرم است و در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.