اسکان ۱۲۵ هزار زلزله زده خوی در اردوگاه‌ها

رییس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۲۵ هزار زلزله زده در ۹۵ اردوگاه راه اندازی شده در خوی اسکان داده شده اند.

پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر روز شنبه در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده خوی گفت: از وقوع زلزله در هشتم بهمن تاکنون ۱۲۵ هزار زلزله زده در ۹۵ اردوگاه راه اندازی شده در خوی اسکان داده شده اند.

پیرحسین کولیوند افزود: جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی تاکنون ۹۵ اردوگاه در مدارس و نقاط ایمن دایر کرده و ۱۲۵ هزار زلزله زده را با توزیع چادر‌ها و اردوگاه‌ها، اسکان داده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۱۰۰ امدادگر در شهرستان خوی، در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: با توجه به برودت هوا و مشکلات زلزله‌زدگان، تاکنون ۴۰ هزار و ۱۵۰ دستگاه چادر، ۱۲۰ هزار بسته غذایی، ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ تخته پتو، ۴۷ هزار و ۴۵۰ تخته موکت و ۹۸۷۰ وسیله گرمایشی نیز توزیع شده است و همچنان عملیات امدادرسانی در خوی ادامه دارد.

هشتم بهمن ماه جاری در ساعت ۲۱:۴۴ زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتر در شهرستان خوی به وقوع پیوست که ۲ نقطه شهری و ۷۲ روستا را تحت تاثیر قرار داد و منازل بسیاری از مردم شهرستان خوی دچار آسیب ۲۰ تا ۸۰ درصدی شد. این زلزله تاکنون ۹۸ پس‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.