با حضور وزیر نفت صورت گرفت؛

بهره برداری از طرح های نفتی و پالایشگاهی در بندرعباس

با حضور وزیر نفت از دو طرح پالایشگاهی در بندرعباس بهره برداری و عملیات ساخت واحد کک سازی و توسعه میادین نفتی آغاز شد.

با حضور وزیر نفت پایانه صادرات و واردات فراورده‌های نفتی شرکت نفت سپاهان و کارخانه قیر شرکت نفت جی در بندرعباس به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: این پایانه با دارا بودن ۱۲ مخزن فرآورده‌های نفتی به مجموع ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب در مدت سه سال با هزینه دو هزار میلیارد ریال در بندر شهید رجایی ساخته شده است.

محمود نیکوسخن افزود: این پایانه سالانه ظرفیت صادرات و واردات ۲۰۰ هزار تن فرآورده‌های نفتی دارد.

 محصولات صادراتی از این پایانه روغن پایه گروه یک، دو و سه و فرآورده روغنی اکسترکت (برای استفاده در صنایع لاستیک سازی و دوده سازی و همچنین به عنوان مکمل در صنعت روغن موتور سازی) است.

با راه اندازی این پایانه برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

آغاز ساخت طرح کک سازی در پالایشگاه نفت بندرعباس

در چهارمین روز دهه فجر و با حضور وزیر نفت کک واحد‌های طرح ملی ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین با محوریت تولید کُک اسفنجی پالایشگاه بندرعباس از طرح‌های اولویت دار وزارت نفت است که با دستیابی متخصصان ایرانی به دانش فنی بومی، اجرا می‌شود.

هاشم نامور با اشاره به اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین بر اساس دانش فنی داخلی در پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: با بومی سازی فناوری و تامین دانش تولید کک اسفنجی، امروز جمهوری اسلامی ایران جزء هفت کشور صاحب دانش فنی در این زمینه است و بر اساس این طرح سالانه در پالایشگاه نفت بندرعباس ۵۰۰ هزار تن روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳ و همچنین ۳۰۰ هزار تن کک اسفنجی مورد نیاز کشور تولید و سالانه ۹۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود.

وی افزود: طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس از طرح‌های بزرگ اقتصادی، ملی، پیشران، زیرساختی، روزآمد و مبتنی بر آینده نگری است که با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در مدت ۴۲ ماه اجرا می‌شود.

نامور گفت: این طرح شامل سه طرح ساخت ۱۴ واحد فرآیندی جدید، ساخت واحد‌های جانبی مورد نیاز و مجتمع روغن سازی تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳ است.

وی افزود: اجرای این طرح موجب کاهش تولید نفت کوره، بهبود کیفیت و افزایش تولید فرآورد‌های با ارزش افزوده بیشتر مطابق با استاندارد‌های روز، بی نیاز شدن کشور از واردات محصولات استراتژیک کک اسفنجی و روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳، می‌شود.

وی گفت: همچنین اجرای این طرح موجب قطع وابستگی و خنثی سازی تحریم ها، ایجاد اشتغال، ارتقای سطح دانش و تجربه، بهبود کیفیت محصولات و همچنین افزایش بهره وری و عملکرد اقتصادی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: یکی از اهرم‌های فشار اقتصادی به کشور، تحریم واردات کک اسفنجی مورد نیاز صنعت آلومینیوم سازی با توجه به نبود دانش فنی لازم برای تولید این ماده استراتژیک در کشور بود که در این زمینه با اتکاء به توان داخلی و همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و انجام مطالعات و آزمایش‌های متعدد، با طراحی الگوی پالایشی جدید، دانش تولید کک اسفنجی به عنوان یکی از فرآیند‌های پیچیده صنعت پالایش نفت همراه با ارزیابی زیست محیطی بومی سازی ش

تکمیل می شود...

 

برچسب ها: دهه فجر ، وزیر نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزند خاک پر گهر
۱۶:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
اگر همه شرکتهای بزرگ ایرانی در بنادر جنوب سرمایه گذاری کنند بی شک همه برنده اند به امید حضور پر رنگ و نقش آفرین دیگر صنایع بزرگ در طول سواحل
#رشدطولی سواحل
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۶:۴۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
اگر حتی بیش از نیم و یا نیمی از جمعیت ایران هم در سواحل مستقر شوند نتنها ضرر نکردیم که همه ما مردم و کشور و همه و همه ما مردمان این سرزمین پاک و خدایی برنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
صدها پالایشگاه در جنوب ایران میتواند نیاز نتنها ایران که جهان را به سوخت هم نامیین کنند و این خود شکست تحریمهاست
ساخت شهرهای فراوان پالایشگاهی و ساخت فراوان شهرهای فولادی و ساخت شهرهای فراوان پتروشیمی و ساخت شهرهای اسکان کارمندان و کارکنان شأن و ساخت و ساز بسیار بسیار گسترده و سریع و شتابان در سواحل جنوبی کشورمان از ایران عزیز ابرقدرتی اقتصادی میسازد
#ایران_#ابرقدرت_#اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۶:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
Yjc عزیز و ناز و نازنین این پیام مرا به گوش مدیران و مسولان وزارت نفت و دیگر مدیران و مسولان و نمایندگان برسانید
تنها راه شکوفایی و پیشرفت اقتصادی ایران عزیز و مردمان خوب و نازنینش آبادی سواحل جنوبی با حداکثر توان و بصورت جهادی و انقلابی است و باید به اهمیت فراوان سواحلمان در پیشرفتمان بیشتر و بیشتر تلاش کنیم

#سواحل طلایی مکران
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۶:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
سواحل جنوب میباید پر از شهرهای پالایشگاهی و پتروشیمی در طول تقریبا هفت هزار کیلومتر ساحلش شوند

#شهرهای ساحلی پالایشگاهی


ایده ها از ما ایرانیان است و اجرا از کشورهای عربی یا رقیب همسایه از بس در اجرا کندیم