مقام آمریکایی: ما برای دیپلماسی در مقابل ایران آماده‌ایم

یک مقام ارشد آمریکایی گفته واشنگتن برای انتقال پیام به تهران همیشه راه‌هایی داشته و آمریکا همانند گذشته آماده انجام دیپلماسی با ایران است.

یک مقام ارشد آمریکایی پنجشنبه شب به وقت محلی مدعی شد: ما همیشه گفته‌ایم برای دیپلماسی آماده هستیم تا ببینیم می‌توانیم به برنامه هسته‌ای آن‌ها (ایران) رسیدگی کنیم یا نه. این برنامه باعث نگرانی‌های جدی برای ما است.

به گزارش نشریه دیپلماتیک، این مقام دولت بایدن که نامش بیان نشده است، افزود: البته که بار‌ها گفته‌ایم نظر ما این است، روش بهتر این است که این کار از طریق مذاکرات مستقیم انجام شود که ایران همچنان آن را رد می‌کند.

 این مقام آمریکایی با بیان اینکه ایران مذاکرات مستقیم را رد کرده است، گفت: ما همیشه روش‌هایی برای انتقال پیام به ایران داشته ایم تا منظور خود را به نحوی که باعث اشتباه نشود به ویژه درباره تهدید‌های ایران علیه شهروندان آمریکایی، آزادسازی زندانیان بازداشت شده و حمایت نظامی ایران از روسیه به آن‌ها منتقل کنیم.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۱۲ بهمن ماه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اینکه آیا واشنگتن پیامی به ایران ارسال کرده است، گفت: ماه‌ها است که برجام در دستور کار قرار ندارد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز ۱۱ بهمن ماه در گفتگو با برنامه هارد تاک شبکه بی‌بی‌سی نیز مدعی شد: دیپلماسی هرگز به پایان نمی‌رسد حتی در شرایطی که ما سرگرم اقدامات دیگر هستیم شامل تحریم، اعمال فشار، مقابله با اقدامات ایران در منطقه و بسیج کردن جامعه جهانی. مذاکرات غیرمستقیمی را با ایران داشتیم و علنا اعلام کردیم که آماده‌ایم مذاکرات غیرمستقیم را ادامه دهیم. اما در عین حال برای توقف اقدامات خشونت آمیز ایران و یا محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران تردید نخواهیم کرد؛ بنابراین موضوع بر سر دیپلماسی یا سایر گزینه‌ها نیست؛ موضوعات با همدیگر پیگیری می‌شوند.

وی اذعان کرد: دو سال پیش که ما (دمکرات‌ها) روی کار آمدیم به دلیل تصمیم نسنجیده دولت قبل برای خروج از توافقی که کار می‌کرد شرایط خطرناکی را تحویل گرفتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۵:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
اگر مدیران هسته ای و امنیتی به استکبار اطمینان ندهند که هیچگون پیشرفتی در مراکز هسته ای نیست . استکبار به زانو در خواهد آمد . یا بیست روز به استکبار زمان داده شود تا تمامی تحریم ها را لغو و اموال مصادره شده ایران آزاد گردد در غیر اینضورت تمام دوربین ها از دید آنها کور و هیچگونه احازه به جاسوسان موساد جهت بازدید از مراکز هسته ای داده نخواهد شد و ایران با تمام توان جهت توسعه و حتی در صورت لزوم ساخت کلاهک هسته ای را برای دفاع در مقابل دشمنان در دستور کار قرار خواهد داد .آنوقت عکس العمل آنها را خواهید دید . که چگونه به التماس بیفتند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
تحریم دانتان خشکیده حالا میل روابط با ایران به سرتان زده؟ دشمن چون از راه خصومت کاری از پیش نبرد سلسله دوستی بجنباند.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
شما امریکایی ها نه دیپلمات و نه دمکرات و نه خیر خواه ما هستید. شما امریکایی ها یک مشت دزد سر گردنه هستید و ما با شما با اشد قوا مقابله می کنیم. شما هم هیچ غلطی نمی توانید بکنید. بریزید خون ما را درخت اسلام تناورتر می شود. بکشید مارا ملت ما بیدارتر می شود. امریکا از داخل در حال فروپاشی مطلق است. قدرت او پوشالی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
نماینده مسلمان دموکرات به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی از کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا برکنار شد.

مذاکره ؟؟؟؟؟
با کی؟؟؟

بر سر چی؟؟؟؟
چرا..؟؟؟؟؟؟

هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
بازی اینا از زیر ( هموار شدن ضربه به اقتصاد با تحریم نفت در ادامه با خصوصی سازی های بی در و پیکر و هم جمع کردن بساط تولید و سفره و معیشت از کارو کارگر و حبث سرمایه ها در بانک ها ... و در آخر کار هم ضربه پتک جنگ بر اقتصاد خانوار) خیییییلی قوی تر از رو بازی کردنشان است چرا قدرت چماق و هویج و چانه زنی شان قوی باشد بکی از نمونه ها همبن صدام عراق بود اول آنقدر فلج و ضعیفش کردن تا راه برای فاز نظامی هموار کنند!!! همه موارد نشدنیست مگر به کمک ستون پنجم ها و نفوذی های داخلی و هم در لباس مفسد دلال سوداگر رانت و ویژه خوار .... !
آخرین اخبار