نماینده مردم اصفهان خبر داد:

راه اندازی مراکز غربالگری سرطان سینه در اصفهان

نماینده مردم اصفهان گفت: بر اساس طرح شبکه ملی پیشگیری و کنترل سرطان سینه، باید مراکز پیشگیری و غربالگری در ۱۱ استان از جمله اصفهان به صورت آزمایشی دایر شود.

زهرا شیخی در پایان نشست ایجاد شبکه ملی پیشگیری و کنترل سرطان سینه در اصفهان که با حضور مدیران و پژوهشگران پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و سلامت خانواده و جامعه بستگی به سلامت آنان دارد، به همین دلیل نیاز است در بحث پیشگیری از بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌هایی مانند سرطان که هزینه‌های بسیار سرسام‌آوری دارد، غربالگری بانوان در اولویت باشد.


او با بیان اینکه شروع به کار شبکه ملی پیشگیری و کنترل سرطان سینه نیز با همین نگاه است افزود: شرایط محیطی در ابتلا به سرطان اثرگذارتر است، اما نباید بحث غربالگری و تشخیص زودرس را کنار بگذاریم.
رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس یادآور شد: ذیل سفر ریاست جمهوری، اعتبارات قابل توجهی برای اجرای طرح راه اندازی مراکز پیشگیری و غربالگری سرطن سینه تعریف شده است.


شیخی در خصوص بودجه‌های اختصاص یافته به بیمارستان‌های اصفهان نیز بیان کرد: برای بیمارستان‌های فیض، فارابی، شهید بهشتی، چمران، ورزنه، همچنین طرح‌هایی که در قالب محرومیت‌زدایی بوده‌اند و بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، بودجه‌هایی تخصیص داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.