۴۲۲ کیلومتر از راه‌های اصفهان باید بزرگراه شود

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۴۲۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در اولویت ارتقا به بزرگراه است.

بهزاد شاهسوندی اظهار کرد: در استان اصفهان حدود هزار و ۷۶۷ کیلومتر راه نیاز به ارتقاء دارد که براساس مطالعات ترافیکی در سه سطح اولویت بندی شده‌است.


او توضیح داد: ۴۲۲ کیلومتر راه در سطح یک یا اولویت اول قرار دارد که می‌بایست به بزرگراه تبدیل شود، همچنین هزار و ۲۸ کیلومتر در سطح دو و مابقی سطح سه است که نیاز به بهسازی دارد و به طور مثال می‌بایست عرض مسیر و یا پل‌ها تغییر کند.


معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان یادآور شد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که در برخی مسیر‌ها دیگر بزرگراه پاسخگوی میزان ترافیکی نیست و می‌بایست از بزرگراهی به آزادراهی تبدیل شود که با توجه به اینکه دسترسی‌های محلی در آزادراه‌ها از طریق تقاطع‌های غیرهمسطح امکان پذیر می‌شود، این موارد در دست بررسی است.


شاهسوندی ادامه داد: بعضی محور‌ها همچون نایین- اردستان یا اصفهان-شیراز از محور‌هایی هستند که حتما باید به آزادراه تبدیل شود که البته اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده است.


او با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری برای تبدیل این محور‌ها به آزادراه استقبال می‌کنیم اظهار کرد: این اداره‌کل محور‌های اصفهان- شیراز، اصفهان- نایین، اصفهان- اردستان- کاشان و اصفهان-داران-بویین میاندشت-الیگودرز را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد کرده تا اگر سرمایه‌گذارانی تمایل داشتند برای تبدیل این محور‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.