اتریش ۴ دیپلمات روس را اخراج کرد

اتریش چهار نماینده روسیه را به دلیل آنچه نقض توافقات بین المللی خوانده، اخراج کرد.

وزارت امور خارجه اتریش روز پنجشنبه بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که اتریش چهار دیپلمات روس را به دلیل رفتار‌های مغایر با توافقات بین المللی اخراج می‌کند.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر از چهار دیپلمات روس که دستور خروج آنها از کشور حداکثر تا ۸ فوریه صادر شده، در سفارت روسیه در اتریش مستقر هستند و دو نفر دیگر در نمایندگی روسیه در سازمان ملل در وین مشغول به کار هستند. 

این وزارتخانه گفت: "دو دیپلمات در سفارت روسیه به شیوه‌ای مغایر با وضعیت دیپلماتیک خود عمل کرده اند؛ بنابراین طبق ماده ۹ کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، آن‌ها افراد نامطلوب اعلام شدند. "

دو نفر دیگر که در نمایندگی روسیه در سازمان ملل کار می‌کردند نیز به گونه‌ای عمل کردند که با توافقنامه کشور میزبان بین سازمان ملل متحد و اتریش همخوانی نداشت.

این وزارتخانه به طور مشخص اشاره‌ نکرد که  دیپلمات‌ها چه کاری انجام داده اند و یک سخنگو از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

وین یک مرکز دیپلماتیک بزرگ است که میزبان سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و سازمان‌های ملل متحد مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

کشور‌های بزرگتر مانند روسیه و آمریکا اغلب سفیران جداگانه‌ای در اتریش، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سازمان ملل داشته که هر کدام یک سفارت یا مأموریت دائمی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار