زنگ انقلاب در مدارس استان کرمانشاه به صدا درآمد/ یک میلیون و ۸۳۰ هزارمتر فضای آموزشی در کرمانشاه

همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی، زنگ انقلاب در مدارس استان کرمانشاه به صدا درآمد.

مراسم زنگ انقلاب صبح امروز و به مناسبت سالروز ورود معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی و همزمان با سراسر کشور در مدارس استان کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم به صورت نمادین در دبیرستان ستایش شهرک آبادانی مسکن شهر کرمانشاه با حضور مسئولان استان برگزار شد، زنگ انقلاب به نشانه ادای احترام به حضرت امام خمینی (ره) و شهدا و تداوم راه آن‌ها به صدا درآمد.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با توجه به حضور با شکوه دانش‌آموزان در این برنامه، اظهار کرد: دانش‌آموزان نسل امروز، دانش‌آموزان مکتب حاج قاسم هستند و متوجه اتفاقات اطراف ایران و خاورمیانه هستند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با بصیریت، آگاهی دارند و هرساله خود بانی برگزاری جشن‌های دهه فجر در بحث آذین‌بندی کلاس‌ها، شرکت در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و... هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کار‌های بزرگ و خدمات نظام جمهوری اسلامی در بخش سوادآموزی و آموزش در استان، گفت: قبل از انقلاب در استان ۱۸۷ هزار متر فضای آموزشی داشتیم که اکنون به یک میلیون و ۸۳۰ هزارمتر رسیده و این یعنی ۹۱ درصد مدارس ما بعد از انقلاب ساخته شده است.

سلمان محمدی افزود: اکنون در دورترین روستا‌ها و حتی چادر‌های عشایر ما نیز کلاس درس و مدرسه دایر است و هیچ کس از نعمت سواد باز نمی‌ماند.

وی بیان داشت: قبل از انقلاب سه هزار متر فضای ورزشی در مدارس استان بود که اکنون به ۱۰۴ هزار متر رسیده یعنی ۹۷ درصد افزایش یافته و این از برکات انقلاب اسلامی است و ما باید قدردان این خدمات باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اکنون ۲۶ هزار معلم فرهنگی و ۳۷۰ هزار دانش آموز در سطح استان کرمانشاه مشغول تدریس و تحصیل هستند .

برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، غباررویی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های فرهنگی و... از جمله برنامه‌های متنوع و اجرایی آموزش و پرورش در ایام‌الله دهه مبارک فجر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار