آسیب‌شناسی و رفع موانع ورود جوانان به بازار کار از برنامه های وزارت ورزش و جوانان

معاون امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان از برنامه این وزارتخانه برای آسیب‌شناسی و رفع موانع ورود جوانان به بازار کار خبر داد.

شهرام عظیمی، معاون امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان امروز (یازدهم بهمن) در کارگاه آموزشی مهارت‌های دیجیتال در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره‌ها، گفت : در این کارگاه‌ها مهارت‌هایی به نوجوانان و جوانان آموزش داده می‌شود که آن‌ها را بصورت مستقیم به بازار کار وصل می‌کند و این یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم چنین دوره‌هایی است.

وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی، نوجوانان و جوانان با فضای مهارت‌های دیجیتال و کسب و کار‌هایی که در این حوزه وجود دارد آشنا می‌شوند، چرا که امروزه این حوزه و به‌ویژه پس از شیوع کرونا همه بازار‌های دنیا را قبضه کرده است.

معاون امور بین‌الملل وزارت ورزش یادآور شد: خوشبختانه تاکنون با همکاری یونیسف و مراکز توانمندسازی در کشور حدود ۴۷۳ نفر چنین آموزش‌های مهارتی را دیده و جذب بازار کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در بحث برگزاری دوره‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال نوجوانان و جوانان پای کار آمده، افزود: اگر سازمان‌های دیگر مانند وزارت ورزش در این زمینه نقش آفرینی کنند، می‌تواند به کاهش قابل توجه آمار بیکاری کمک کند.

عظیمی با اشاره به تبعات منفی بالا بودن آمار بیکاری، گفت: بیکاری می‌تواند زمینه ورود نوجوانان و جوانان را به آسیب‌های اجتماعی فراهم کند و این مسئله آرامش فکری آن‌ها را نیز برهم خواهد زد، بنابراین اگر بستر ورود به شغل برای جوانان ما فراهم باشد، می‌توانند نقشه راه آینده خود را ترسیم کرده و در جامعه نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش مرتب در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های مختلفی برای مهارت آموزی جوانان است، افزود: با این برنامه‌ها به دنبال آن هستیم تا جوانان افراد موثری برای جامعه خود باشند.

معاون امور بین‌الملل وزارت ورزش خاطرنشان کرد: از طرفی در حال آسیب شناسی عواملی هستیم که مانع از ورود جوانان به بازار کار می‌شود تا برای برون رفت و رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به همکاری یونیسف در برگزاری این رویداد، اظهارکرد: خوشبختانه ارتباط خوب و تنگاتنگی بین یونیسف و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد و می‌توانیم کار‌های موثری را با هم انجام دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.