جمع آوری ۳۵۰ کارتن خواب در اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از جمع آوری ۳۵۰ کارتن خواب و معتاد متجاهر در یک ماه گذشته خبر داد.

روح الله ابوطالبی در جمع خبرنگاران، حضور کارتن‌خواب ها، معتادان متجاهر و متکدیان را معضل مهم شهری دانست و و اظهار کرد: با توجه به فصل سرما و اینکه این افراد شب‌ها در مکان‌های بی دفاع مانند زیر پل‌ها بیتوته و روزانه سرقت‌های خردی برای تامین معیشت می‌کردند، شهرداری اصفهان برای جمع آوری این افراد اعلام آمادگی کرد.


او با بیان اینکه جمع آوری این افراد وظیفه ذاتی شهرداری نیست گفت: شهرداری برای جمع آوری این افراد حکم قانونی گرفت و در یک ماه گذشته ۳۵۰ کارتن خواب و معتاد متجاهر را از مناطق مختلف شهر جمع آوری و به اقامتگاه منتقل کرد.


مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: آماردقیقی از شمار کارتن‌خواب‌ها، معتادان متجاهر و متکدیان نداریم، اما نیرو‌های ما روزانه شهر را رصد می‌کنند تا در محیط‌های باز شاهد حضور این افراد نباشیم.

به گفته ابوطالبی، بیشتر کارتن خواب‌ها در منطقه ۱۴ شهرداری و حاشیه شهر هستند و به ندرت در مناطق ۲ و سه و مرکز شهر به صورت روزانه دیده می‌شوند.
او با اشاره به احداث کمپ باغ فدک برای نگهداری معتادان متجاهر آقا گفت: این اقامتگاه ۷۰۰ نفر ظرفیت دارد ۱۸ بهمن امسال افتتاح می‌شود و به طور همزمان نیز مرکز قلعه شور به بانوان اختصاص می‌یابد.


مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان به موضوع کودکان خیابانی هم پرداخت و با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد کودکان خیابانی اتباع و ۱۰ درصد آنان از شهر‌های اطراف به این اصفهان مهاجرت کرده اند اضافه کرد: طی چند ماه اخیر لیدر و سردسته‌های متکدیان دستگیر شده اند که همه از اتباع بیگانه بوده و بدون مجوز وارد شده اند.
ابوطالبی افزود: با پیگیری‌های انجام شده ساختمانی در خیابان جی-مهدیه برای نگهداری دختران و پسران کمتر از ۱۸ سال تجهیز شده و به زودی افتتاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.