پاکستان:

افغانستان در برابر تحریک طالبان پاکستان بایستد

وزیر دفاع پاکستان پس از حمله انتحاری در شهر پیشاور افغانستان خواست تا جلوی‌ استفاده تروریست‌ها از خاک این کشور را بگیرد.

 «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان گفت: متاسفانه قلمروی افغانستان از سوی تروریست‌ها علیه کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: پاکستان از برادران افغانستانی خود مطالبه می‌کند تا برخورد موثر علیه تروریست‌ها انجام داده و اجازه سوء استفاده از قلمروی این کشور علیه همسایگان را ندهد.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: با آغاز حکومت طالبان در کابل، عناصر تروریستی در قلمروی افغانستان سازماندهی شدند.

وی رویدادهای تروریستی اخیر در پیشاور و بنو را نتیجه شکست راهبرد امنیتی در ایالت خیبرپختونخوا دانست و گفت: امنیت این ایالت (به عنوان استان همجوار مرزی با افغانستان) طی چهار سال اخیر به شدت تضعیف شده است.

شمار قربانیان انفجار تروریستی در مسجد شهر پیشاور به ۵۹ نفر افزایش یافته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نخست وزیر پاکستان درپی فاجعه در پیشاور مجبور به لغو تمامی جلسات کاری خود در اسلام‌آباد شده و ساعاتی پیش همراه فرمانده ارتش، وزرای دفاع، کشور و اطلاع رسانی این کشور راهی شهر پیشاور شد تا از نزدیک بر اقدامات صورت گرفته برای بررسی جوانب حادثه تروریستی و رسیدگی به آسیب دیدگان آن نظارت داشته باشد.

عملیات تروریستی امروز که ماهیت اصلی آن به گفته مسوولان امنیتی در شهر پیشاور یک حمله انتحاری است، دومین حادثه مرگبار در همین شهر طی ده ماه اخیر محسوب می‌شود.

سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ یک مهاجم انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش با ورود به مسجد شیعیان در منطقه «کوچه رسالدار» و در حین اقامه نماز جمعه، خود را منفجر کرد که طی آن دست کم یکصد نمازگزار بی‌دفاع شهید شدند.

 

 

«

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.