نکات مهم برای انجام انتخاب واحد دانشجویان

در مطلب زیر سعی داریم نکات مهم و کلیدی درباره انتخاب واحد را به دانشجویان یادآوری کنیم.

اگر ترم اول هستید احتمالا زیاد با مقوله  انتخاب واحدآشنایی ندارید اما در مورد ترم های بالا تر باید گفت که شما در انتخاب واحد باید مشخص کنید در ترم جاری قرار است چه واحد هایی را پاس کرده و چه درس هایی را بگذرانید که تمامی این اتفاق ها در طول ترم رخ داده و هر دانشگاه نیز شرایط ساعتی و کلاسی و چارت متفاوتی را خواهد داشت.


بیشتربخوانید


 در ادامه سعی داریم مهارت‌هایی را  در ارتباز با انتخاب واحد به دانشجویان عزیز یاد دهیم که در دانشگاه زیاد به کارشان می‌آید.

۱- دانشجویان باید توجه داشته باشند قبل از شروع انتخاب واحد حتما درخواست مجوز ثبت کنند تا مجاز به انتخاب واحد شوند، سپس می‌توانند مطابق فرمول محاسبه شهریه، نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده اقدام کنند.

۲- سقف مجاز تعداد واحد در هر ترم۲۰ واحد است و فقط در صورتی که دانشجوی ترم آخریا معدل الف باشید، می‌توانید تا ۲۴ واحد اخذ کنید، ولی در ابتدای انتخاب واحد تا قبل از درج شدن نمرات تمام درس‌ها باید دانشجویان ۲۰ واحد را انتخاب کنند نه بیشتر.

۳-کف مجاز تعداد واحد در هر ترمریال برای دوره‌ها تمام وقت ۱۲ واحد پارخ وقت ۱۰ واحد و آموزش معلمین و ارشد ۸ واحد است.

۴-دانشجویانی که معدل نیم سال قبل آن‌ها زیر ۱۲ شده، مشروط محسوب می‌شوند و امکان اخذ حداکثر ۱۴ واحد را دارند. (دقت کنید که واحد‌های هر ترم ۱۲ واحد شده است).

۵-از بین درس اندیشه ۱ و۲ اخلاق، تفسیر قرآن، انقلاب تاریخ تحلیل (دروس معارف) در هرترم فقط یک درس (۲ واحد) می‌توانید اخذ کنید، در صورتی که دانشجوی ترم آخر باشید می‌توانید تا سقف ۴ واحد اخذ کنید.

۶-اگر سوالی درباره دروس معارف دارید می‌توانید، از مدیر گروه معارف دانشگاه خود بپرسید و اگر سوالی در مورد انتخاب واحد دارید می‌توانید به قسمت آموزش دانشگاه خود مراجعه کنید و از مدیر گروه رشته خود بپرسید.

۷-حتما به ستون (گروه دهنده) در زمان انتخاب واحد دقت کنید و دروس را از مجتمع خود اخذ کنید. همچنین، پیش نیاز و هم نیاز دروس را مطابق چارت رشته خود رعایت کنید.

۸-به چارت تحصیلی و دروس پیش نیاز دقت کنید.

۹-مسوولیت انتخاب واحد و رعایت قوانین آموزشی، به عهده دانشجو است. در صورت عدم رعایت قوانین، امکان حذف واحد‌های اشتباه بدون باز پرداخت شهریه توسط آموزش در هر زمانی وجود دارد. «حتی قبل از امتحانات یا هنگام فراغت از تحصیل»

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.