جانسون: پوتین تهدید کرد مرا با موشک هدف قرار خواهد داد

نخست وزیر پیشین انگلیس مدعی شد رئیس جمهور روسیه او را تهدید جانی کرده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس از تهدید خود از سوی روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون مدعی شد در یک مکالمه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پوتین او را تهدید کرده است که با موشک هدف قرار خواهد داد. ادعایی که از سوی مسکو به سرعت تکذیب شد.

جانسون در مصاحبه با شبکه بی بی سی انگلیسی طی یک برنامه مستند با ذکر جزئیات بیشتر از این موضوع گفت: در زمان سکانداری نخست وزیری انگلیس، طی تماس تلفنی که با پوتین داشتم، او از من درباره آینده پیوستن اوکراین با سازمان ناتو پرسید. من در پاسخ گفتم این موضوع در آینده نزدیک رخ نخواهد داد. این سخنان من کافی بود تا او مرا تهدید کند.

جانسون در ادامه مدعی شد: او مرا تهدید کرد و گفت بوریس من علاقه‌ای به آسیب رساندن به تو ندارم، اما با یک موشک تنها یک دقیقه یا کمتر زمان برای این کار لازم است. با این حال، من فکر می‌کنم با توجه به لحن بسیار آرامی که او داشت، پوتین به دنبال تلاش برای جلب توجه من به منظور مذاکره بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با رد ادعا‌های نخست وزیر پیشین انگلیس گفت: این سخنان کاملا نادرست است و اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم دروغی بیش نیست.

روابط میان مسکو و لندن پس از مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» در سال ۲۰۱۸ به شدت آسیب دید. این روابط پس از حمایت آشکار انگلیس از اوکراین در جنگ با روسیه و ارسال تسلیحات بیشتر لندن به کی یف، اکنون به پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
عین بچه ها میگه اون به من نگاه کرد.
آخرین اخبار