بهره برداری از ۲۰ فضای آموزشی قم در دهه فجر امسال

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت:برای احداث مدرسه زمین آموزشی نیاز داریم و در ایام دهه فجر ۲۰ فضای آموزشی با ۲۰۰ کلاس درس تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

محمدرضا اجتهادی در دیدار آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)گفت: هم اکنون ۲۹۵ هزار دانش آموز در استان قم مشغول به تحصیل هستند و قم تنها استانی است که ۹۵ درصد دانش آموزان آن در مرکز استان مستقر هستند و تنها ۵ درصد در روستا‌ها و شهرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم بیان کرد: ۸۸ درصد دانش آموزان استان قم در مدارس دولتی و ۱۲ درصد نیز در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند و از نظر جنسیتی شمار دانش آموزان دختر و پسر تقریباً برابر است.

اجتهادی با بیان اینکه در استان قم ۶۴۸۰ کلاس درس فعال است افزود: ۵۰ درصد مدارس در مقطع ابتدایی، ۲۴ درصد آنان متوسطه اول و ۲۶ درصد دیگر نیز متوسطه دوم هستند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس دولتی تراکم بالایی دارد افزود: ۷۰ درصد فضا‌های آموزشی استان قم دولتی و ۳۰ درصد غیر دولتی است و به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان و کمبود فضای آموزشی در حدود ۵۷ درصد مدارس در دو شیفت فعالیت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه استان قم در حوزه فضای آموزشی عقب ماندگی‌های داردعنوان کرد: برای جبران فضا‌های آموزشی نیازمند ۲۵۸ هزار متر مربع فضای آموزشی هستیم تا بتوانیم خود را به میانگین کشوری برسانیم و هم اکنون در استان قم ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه کمبود داریم.

اجتهادی با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزان استان قم افزوده می‌شود افزود: بر این اساس باید سالانه ۵۰ مدرسه ساخته در قم شود تا به میانگین کشوری برسیم که برای آن نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم مشارکت خیران در امر مدرسه سازی در استان قم را خوب برشمرد و افزود: ۳۵ درصد پروژه‌ها را خیرین مدرسه ساز تامین می‌کنند.

اجتهادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برای احداث مدرسه زمین آموزشی نیاز داریم و در ایام دهه فجر ۲۰ فضای آموزشی با ۲۰۰ کلاس درس تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۶ فضای آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس استاندارد سازی خواهند شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان کرد: در ایام الله دهه فجر امسال ۹ پروژه در مناطق کم برخوردار قم به بهره برداری خواهد رسید و امروز بیشترین مدارس نوساز ما در مناطق محروم قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار