۸ کشته در حمله به یک باشگاه شبانه در مکزیک

در حمله مسلحانه به یک باشگاه شبانه در شمال مکزیک ۸ تن در جریان تبادل آتش کشته شدند.

مقامات محلی مکزیک دیروز یکشنبه اعلام کردند در حمله مسلحانه به یک باشگاه شبانه در شهر جرز واقع در شمال مکزیک در قلب منطقه‌ای متاثر از خشونت کارتل‌های قاچاق مواد مخدر هشت نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از زاکاتکاس، این منابع اعلام کردند مردان به شدت مسلح شامگاه جمعه و سحرگاه شنبه در این باشگاه شبانه واقع در ایالت زاکاتکاس در حدود ۶۷۰ کیلومتری شمال مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک به تیراندازی مبادرت کردند.

بر اثر این تیراندازی شش نفر در دم کشته شدند و دو نفر نیز بر اثر شدت جراحات در حالی که تحت مراقبت‌های پزشکی بودند، جان باختند.رسانه‌های محلی اعلام کردند در میان قربانیان موسیقیدان، مشتری و کارکنان باشگاه شبانه مشاهده می‌شوند.

پنج زخمی این واقعه روز یکشنبه همچنان در بیمارستان بستری بودند.

خشونت در ایالت زاکاتکاس سال گذشته به آواره شدن صد‌ها نفر از شهروندان منجر شد. این خشونت‌ها به ویژه از رقابت میان دو کارتل قدرتمند قاچاق مواد مخدر موسوم به جالیسکو نووا جنراسیون و سینالوا نشأت می‌گیرد.

در مارس ۲۰۲۲ خبرنگاران خبرگزاری فرانسه رقابت دو کارتل را بر سر روستایی که نیرو‌های امنیتی آن را تصرف کرده و ساکنان آنجا را ترک کرده بودند، شاهد بودند.

مکزیک از آغاز تهاجمی نظامی علیه کارتل‌های قاچاق مواد مخدر در سال ۲۰۰۶، قتل بیش از ۳۴۰ هزار نفر و ناپدید شدن ۱۰۰ هزار نفر را ثبت کرده است.

یکی از مسبان این تهاجم جنارو گارسیا لونا، وزیر امنیت سابق مکزیک است که در حال حاضر در دادگاهی در نیویورک برای همدستی احتمالی با کارتل سینالوا به سرکردگی ژواکیم گوزمن محاکمه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار