پیگیری وضعیت اشتغال، ازدواج و مسکن کوهبنان در ستاد ساماندهی جوانان

فرماندار کوهبنان گفت: پیگیری وضعیت اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان مهمترین هدف ستاد ساماندهی امور جوانان کوهبنان است.

جلسه ستاد سامان دهی امور جوانان کوهبنان به ریاست فرماندار و با حضور رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس، جمعی از مدیران ادارات و تعدادی از جوانان در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت: از جمله اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان ارتباط تنگاتنگ و بدون واسطه مسئولین اجرایی با جوانان، شناخت مشکلات، دغدغه‌ها و درخواست‌های آنان، تلاش در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیگیری وضعیت اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان و.. است.

او فراهم شدن بستر ازدواج و اشتغال را به عنوان بزرگترین خواسته جوانان یاد کرد و افزود: در شرایط موجود، بهترین راه توسعه اشتغال، بهره گیری از تسهیلات کم بهره بنیاد علوی، بنیاد برکت و بانک‌ها همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است؛ لذا مسئولین باید از طرح‌های اشتغالزایی با تمام توان حمایت کنند.

توکلی تصریح کرد: از مهمترین راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، تدوین برنامه جامع برای پرکردن صحیح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گسترش و تجهیز پژوهش سرا‌ها، کتابخانه‌های عمومی، مراکز تحقیقاتی و... است.

او بیان داشت: متأسفانه کشور‌های غربی که از گسترش انقلاب اسلامی در هراس هستند؛ هویت جوانان ایران اسلامی را نشانه گرفته اند و با اقداماتی همچون بی ارزش کردن مفاهیم اخلاقی، تخریب و تحقیر تاریخ جوامع اسلامی، تخریب و نفی هویت ملی، تخریب الگو‌های پسندیده جوانان، ایجاد شبهات دینی و... در صدد بی هویت کردن جوانان و تضعیف باور‌های آنان هستند.

فرماندار کوهبنان افزود: توجه به جوانان و باور داشتن آنان می‌تواند در حفظ هویت و ارتقای اصالت دینی و فرهنگی جامعه نقش مؤثری داشته باشد.

او بیان داشت: زبان گفتاری و نوشتاری، خط و سنت‌ها از جمله شاخصه‌های هویت ملی هستند؛ لذا همواره باید معماری اصیل اسلامی و ایرانی، پوشش و لباس سنتی، سنت‌های اخلاقی و دینی و ارزش‌های خانوادگی را حفظ کنیم.

مهران کارگر رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان نیز گفت: بحران هویت در بین قشر جوان جلوه دارد؛ چون دشمنان تمام توان خود را برای تاثیر گذاری و تغییر هویتی جوانان دهه ۸۰ به بعد به کار گرفته اند.

او افزود: استفاده از وجود اساتید و مشاورین مجرب، برگزاری دور‌ه های آموزشی و بصیرتی، تجلیل از دانش آموزان نخبه از جمله برنامه‌ها ییست که برای ارتباط صمیمی و جذب جوانان موثر هستند.

مهدی احمدی رئیس میراث فرهنگی کوهبنان هم گفت: هویت مذهبی، فرهنگی و تاریخی کوهبنان به گونه‌ای است که کوهبنان به بام فرهنگی استان کرمان شهرت دارد.

او بیان داشت: ۲۵۰ اثر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری در کوهبنان وجود دارد که احیا و بازسازی آثار تاریخی این شهرستان در دستور کار قرار دارد، بر این اساس، بافت قدیمی شهر طغرالجرد در حال مرمت است؛ چون مردم نسبت به تاریخ و فرهنگ خود علاقه مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.