اتصال ۶۷۰ خانوار روستایی اصفهان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۶۷۰ خانوار استان اصفهان با پوشش جمعیتی حدود ۲ هزار نفر با احداث و ارتقای ۱۰ سایت روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

جعفر مُطلب‌زاده، گفت: با احداث و ارتقای ۱۰ سایت، روستا‌های استانه، همبر، مهرآباد (اردستان)، سعادت‌آباد (اصفهان)، قلعه بهمن (بوئین میاندشت)، اردیب، ابراهیم‌آباد، جعفرآباد (خور و بیابانک)، باغ میران (شاهین شهر)، کاگونک، وزوه (فریدونشهر) و اوشن علیا (نایین) در استان اصفهان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او بااشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستا‌های استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت اظهار کرد: با احداث یک سایت و ارتقاء فناوری ۹ سایت توسط اپراتور همراه اول، از محل بودجه خدمات عمومی اجباری روستایی (یو. اس. او) نزدیک به ۲ هزار نفر از جمعیت روستایی استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان افزود: روند اتصال روستا‌های استان از محل بودجه "USO" (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این امر در استان اصفهان در حال تلاش هستیم.

او اضافه کرد: با احداث و ارتقاء این ۱۰ سایت، اکنون پوشش روستایی استان به ۹۲ درصد رسیده است.

مُطلب‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ خط است و هم اینک تمام شهر‌های اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای هزار و ۹۳۴ روستا با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.