سرقت شبانه درختان در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سرقت شبانه درخت در اصفهان موضوعی است که نمی‌توان تکذیب کرد.

مجید عرفان‌منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: هیچ چیزی مخفیانه نیست، ما برای هر کاری دلیلی داریم و اگر درختی را قطع کنیم مسئولیت آن را برعهده می‌گیریم.

او ادامه داد: البته گاهی شاهد سرقت درخت هستیم که در مناطق حاشیه‌ای و به صورت شبانه انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بیشترین قطع غیرمجاز درخت‌ها را در مناطق ۷، ۱۴ و ۱۰ و منطقه ناژوان شاهد هستیم.

عرفان‌منش با توضیح اینکه در موضوع خسارت به فضای سبز، قانونی به نام حفظ گسترش فضای سبز با ۸ ماده قانونی و یک آیین‌نامه وجود دارد که در ادوار مختلف بازنگری شده گفت: بعد از قانون شهرداری‌ها، قانون حفظ و گسترش یکی از متعالی‌ترین قوانین حفاظتی محیط‌زیست شهری است و طبق ماده ۷ آن، ۲ نفر از اعضای شورای شهر، یکی از معاونان شهردار و یک قاضی دادگستری و مدیرعامل سازمان پارک‌ها بر اساس قانون خسارت وارد شده به فضای سبز را مشخص می‌کنند.

به گفته او به این منظور یک دستورالعمل که مصوب شورای شهر است از وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ و خسارت از فرد متخلف اخذ می‌شود.
منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
در یکی از روستاهای اطراف اصفهان اتباع افغانستان در بیشتر خانه‌های قدیمی مستاجر هستند و اقدام به بریدن درختان خانه‌ها و سوزاندن جهت گرما هستند، صاحبخانه‌ها که چند سال یک بار سر می‌زنند چون اینجا نیستند و آنها با این کار به محیط زیست خسارت می‌زنند، خواهشاً از استانداری پیگیری کنید تا دهیاری‌ها نظارت و مراقبت ویژه روی اتباع داشته باشند تا اولا موارد غیرمجاز را اخراج کنند و با آنهایی که برگه آمایش دارند هم صحبت کنند که به اموال عمومی و خصوصی آسیب نزنند، وسیله‌های ورزشی که برای خودشان هست را کامل شکسته‌اند، افغانستان را همینطور ویران کرده‌اند.
Indonesia
sfahan
۰۳:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
درسته همبن طوره،من سه ماه پیش صبح دیدم یه درخت تو بلوار الغدیر بریده بودند اینقدر ناراحت شدم که گفتم چرا یه قانون سنگینی برای این کار نمیگذارند این هم یک درخت زنده است و با آدم زنده هیچ فرقی نمیکند