برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در همدان

قائم مقام دبیرخانه شورای قرآنی استان همدان از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در ایام‌الله فجر و هفته قرآن در همدان خبر داد.

جواد سعیدی گفت: همزمان با ایام‌الله فجر و هفته قرآن جشنواره بزرگ قرآنی کودک و نوجوان استان همدان در ۲۲ رشته و در کلیه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره در ۵ مقطع تحصیلی پیش دبستانی، دوره اول و دوره دوم دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم و در ۲۲ رشته شامل رشته‌های آوایی صحیح خوانی، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، رشته حفظ شامل حفظ ۱۰ سوره، حفظ ۲۰ سوره، حفظ جزء سی، حفظ جزء یک و جزء سی، حفظ جز یک و جزء دوم، حفظ آزاد در رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰و ۱۵ و ۲۰جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

قائم مقام دبیرخانه شورای قرآنی استان همدان تاکید کرد: همچنین این جشنواره در رشته‌های هنری شامل نقاشی با موضوع قرآن، عترت و انقلاب، خوشنویسی سوره مبارکه قدر، همخوانی قرآن به صورت تواشیح و سرود با مضامین قرآنی و در رشته‌های مفاهیم و آیه‌های زندگی ویژه دختران و پسران خواهد بود.

سعیدی افزود: این جشنواره در حوزه فعالیت‌های رسانه و فضای مجازی نیز شامل تولید موشن گرافیک، فیلم کوتاه، کلیپ کوتاه قرآنی، پاکدست برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه زمان ثبت نام جشنواره از پنجم بهمن‌ماه آغاز شده و تا پانزدهم بهمن‌ماه ادامه دارد، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق لینک https://zil.ink/quraniha در جشنواره ثبت نام کنند.

قائم مقام دبیرخانه شورای قرآنی استان همدان گفت: این جشنواره با همکاری اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، موسسه قرآنی شهید سماوات، پایگاه شهید نیکبخت، جامعةالقرآن‌الکریم استان، مجمع اساتید قاریان و حافظان قرآن و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری، صدا و سیما و همچنین در برخی شهرستان‌ها با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

سعیدی افزود: زمان برگزاری این جشنواره در روز‌های ۲۰ و ۲۱ بهمن در تعدادی از رشته‌ها و همچنین در ۲۷و ۲۸ بهمن در مابقی رشته‌ها خواهد بود، اختتامیه جشنواره نیز در نیمه شعبان سال‌جاری در مراسم ویژه‌ای به همراه محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم از جمله سید جواد حسینی و نخبگان قرآنی و برگزیدگان مسابقات این جشنواره در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

او گفت: به برگزیدگان هر رشته به تفکیک پسران و دختران به نفرات اول و سوم جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.