کمک ۱۲۸ میلیارد ریالی داوطلبان هلال احمر کردستان به نیازمندان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: داوطلبان این جمعیت، از ابتدای امسال ۱۲۸ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به نیازمندان استان اهدا کرده اند.

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:داوطلبان این جمعیت، از ابتدای امسال ۱۲۸ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به نیازمندان استان اهدا کرده اند. از این رقم ۶۰ میلیارد ریال آن کمک بلاعوض برای خرید دارو و هزینه درمان و ۶۸ میلیارد ریال نیز کمک‌های غیرنقدی از جمله پتو، بخاری ولوازم خانگی بوده است.

وی افزود: کسانی که نیازمند تشخیص داده شوند، سالی ۲ بار کمک برای خرید دارو یا هزینه درمان دریافت می‌کنند که در مرکز استان ۱۴۰ میلیون ریال و شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به پرداخت ۳۵ میلیارد ریالی وام قرض الحسنه (چهار درصد) به نیازمندان برای خرید دارو در سال جاری اشاره داشت و افزود: امسال ۲ هزار و ۴۱۱ بسته معیشتی نیز بین اقشار نیازمند و مستضعف توزیع شد.

جلالی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ طرح نیابت در قالب سرکشی به سالمندان، کودکان بی سرپرست و معلولان توسط داوطلبان این جمعیت در مناسبت‌های خاص، اجرا شده است.

وی از گشایش مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی سقز خبر داد و گفت: در این مرکز، هزینه‌های فیزیوتراپی برای افراد کم بضاعت ۵۰ درصد تخفیف دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه در سال جاری ۷۹۷ واحد خون توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر اهدا شد، اضافه کرد: امسال همچنین پنج کاروان سلامت به مناطق محروم استان برای خدمت رسانی به اقشار مستضعف اعزام شدند.

برگزای ۱۰۹ دوره آموزش امدادی و متفرقه و برپایی ۱۰ پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی از دیگر اقدامات حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بود که جلالی به آن اشاره کرد.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در حوزه جوانان و در بخش داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محور‌های مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.