اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در حوزه محصولات کاربردی در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح اصلاح الگوی کشت پس از سال‌ها معطلی، امسال در حوزه محصولات کاربردی و استراتژیک در کشور اجرا شد.

حسین برزگر با اشاره به ضرورت افزایش بودجه بخش کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی کشور، اظهار داشت: در ماه‌های گذشته افزایش نرخ ارز و قیمت چند برابری نهاده‌ها را در بازار جهانی شاهد بودیم که با اجرای طرح کارآمدسازی در حوزه نهاده‌های دامی که بیشتر از نهاده‌های دیگر ضرورت داشت اوضاع تا حدودی کنترل شد.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح الگوی کشت پس از سال‌ها معطلی امسال در حوزه محصولات کاربردی و استراتژیک انجام شد، افزود: طرح سازگاری الگوی کشت با محدودیت‌های منابع آبی و تغییر اقلیم با وجود افزایش تقاضا برای غذا با اعتبارات قطره چکانی امکانپذیر نیست.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌ها درباره لایحه بودجه مغایر با خواسته‌های بخش کشاورزی مانند توقعات در حوزه اشتغال و تولید تصاعدی است لذا از مجلس و نمایندگان استان توقع ایجاد اصلاحات ساختاری اساسی در بودجه بخش کشاورزی را داریم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تولیدکنندگان بخش کشاورزی بیشترین فشار‌های اقتصادی را تحمل می‌کنند بنابراین پایداری تولید و اصلاح الگوی کشت نیازمند توجه جدی مسئولان است از این رو باید در بودجه ۱۴۰۲ نگاه ویژه‌ای به نیاز‌های این بخش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.