افزایش ۴.۵ درصدی نرخ تورم خراسان رضوی در دی ماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در دی ماه امسال ۵۶.۲ درصد است که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۵۵.۶ و در مناطق روستایی ۵۸.۱ درصد است که در نقاط شهری و مناطق روستایی نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴.۲ و ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه در دی ماه امسال نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور نیز ۵۱.۳ درصد است، افزود: این شاخص در مقایسه با ماه قبل از آن ۲.۸ درصد افزایش یافته است، همچنین این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۵۰.۶ و خانوار‌های روستائی ۵۴.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۲.۷ و ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های استان در دی ماه امسال ۴ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۲.۲ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۳.۷ و نقاط روستائی ۵.۳ درصد است که به ترتیب ۱.۹ و ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی با اشاره به این که در دی ماه امسال، نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوار‌های کشور نیز ۴.۳ درصد است که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۴.۳ و نقاط روستائی نیز ۴.۳ درصد است که به ترتیب ۲.۲ و ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

او نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی امسال در کل خانوار‌های استان را ۴۸.۶ درصد اعلاک کرد که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش یافته است و تصریح کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۴۷.۹ و نقاط روستائی ۵۱ درصد است که در مناطق شهری و نقاط روستایی ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه امسال درخانوار‌های کل کشور ۴۶.۳ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۱.۳ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۴۵.۵ و نقاط روستائی ۵۰ درصد است که به ترتیب ۱.۲ و ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی اظهار کرد: در دی ماه امسال، تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان درگروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۷۲.۶، پوشاک وکفش ۵۶.۶، مسکن ۳۹ و گروه بهداشت و درمان ۵۰.۱ درصد بوده است. این ارقام برای کشور به ترتیب ۶۹.۲، ۴۵.۷، ۳۹.۵ و ۵۳.۸ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.