شناسایی ۵۳ ساختمان ناایمن غیردولتی در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۵۳ ساختمان ناایمن غیردولتی در کرمانشاه، گفت:به زودی اخطار ایمن سازی به مالکان این ساختمان‌ها داده خواهد شد.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه کار شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه از چندی قبل آغاز شده، گفت : بر اساس قانون مقرر شد کارگروهی به ریاست معاونت عمرانی استانداری و دبیری راه و شهرسازی برای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن تشکیل و گزارش اقدامات نیز به مدیریت بحران استانداری ارائه گردد.

وی ادامه داد: تاکنون دو جلسه اصلی این کارگروه و سه جلسه کارشناسی آن تشکیل شده تا ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه شناسایی و تعیین تکلیف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه در بخش ساختمان‌های مسکونی ۵۳ ساختمان ناایمن در شهر کرمانشاه شناسایی شده، عنوان کرد: کار‌های اولیه بررسی وضعیت این ساختمان‌ها از سوی متولیان از جمله راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی انجام شده و به زودی به مالکین این ساختمان‌ها اخطار و تذکر داده خواهد شد.

به گفته یگانه، مالکین موظفند در مدت زمانی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده کار‌های مقاوم سازی و بازسازی ساختمان را انجام دهند، در غیر اینصورت از طریق مراجع قضایی کار آن‌ها پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده برای پارکینگ‌ها و مراکز تجاری غیرایمن کرمانشاه آتشنشانی بررسی ساختمان‌ها را از نظر وضعیت ایمنی، سیستم اطفای حریق، پله‌های اضطراری و ... انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از شناسایی نقاط پرخطر بیمارستان‌های کرمانشاه نیز یاد کرد که مشکلاتی در زمینه پله‌های فرار، اطفا حریق و ... داشتند که تعدادی از آن‌ها مشکلات را رفع کردند و رفع نقص مابقی در دست اقدام است.

یگانه خاطرنشان کرد: برای بررسی ساختمان‌های غیرایمن دولتی و دستگاه‌های مختلف برنامه وجود دارد. ضمن اینکه همه این موارد در شهرستان‌های استان پیگیری خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.