سرانه کتاب در مهاباد ۹ نسخه کمتر از میانگین استانی است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: سرانه کتاب در این شهرستان به ازای هر صد نفر حدود ۳۹ نسخه بوده که ۹ نسخه کمتر از میانگین استانی است.

حسن سالاری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: هم اکنون بیش از ۹۳ هزار نسخه کتاب در حوزه‌ها و موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی مهاباد موجود است.

وی ادامه داد: میانگین فضای مطالعه در مهاباد نیز ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان هم از میانگین کشوری و استانی کمتر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: هم اکنون به ازاری هر ۸۰ هزار نفر یک کتابخانه عمومی در مهاباد موجود است که این میزان در سطح کشور برای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه است.

سالاری با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر در مهاباد عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، افزود: امسال در مجموع ۵۰۰ نسخه نفیس و باارزش از طرف شهروندان به کتابخانه‌های عمومی برای استفاده عموم اهدا شده است.

وی گفت: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست آن است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.