رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران هیچ بن‌بستی با آژانس انرژی اتمی ندارد + فیلم

اسلامی گفت: طرف مقابل در برجام به تعهداتشان عمل نکردند، اما بن بستی با آژانس انرژی اتمی نداریم.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره صادرات رادیو داروهای ایرانی به خبرنگاران گفت: دانشمند پر تلاش ما در سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای مطرح در تولید و عرضه رادیوداروها هستند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: نکته‌ حائز اهمیت این است که رادیوداروهای تولیدی در داخل کشور، علاوه بر تمرکز بر افزایش ضریب داروهای تشخیص، اثربخشی بالاتری نسبت به دارویی دارد که در بخش درمان در حوزه سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلامی ادامه داد: ایران امروز توانسته تراز کشور و جایگاه ایران در زمره پنج کشور اول دنیا قرار دهد.

وی گفت: خبر‌هایی که از گروسی درباره برجام منتشر می‌شود یکی درباره آژانس و پادمان است و دیگری درباره برجام است که بر پایه رفع اتهامات شکل گرفته و برای رفع اتهامات بیست سال مذاکره شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: سند این بود که تحریم‌ها لغو شود و اتهامات علیه ایران را کنار بگذارند و ما هم در این راستا محدودیت‌ها و نظارت‌ها را بپذیریم که اعتمادسازی اتفاق بیفتد، اما آن‌ها به تعهداتشان عمل نکردند، اما بن بستی با آژانس انرژی اتمی نداریم.

وی افزود: ایران و طرف مقابل مذاکراتشان را بر اساس سند ۲۰۱۵ انجام دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: برنامه‌ریزی و رایزنی برای سفر گروسی به ایران در دستورکار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: تعاملات ما با آژانس برقرار است و واحدهای اطلاعاتی آژانس گزارش دادند که هیچ انحرافی از فعالیت‌های هسته ایران وجود ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
با آژانس نداریم ولی با 1+5 بن بست داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
بله بخاطره عدم بن بست است که همه چیز گل وبلبل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
مزخرفات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام . اقای رییس خیر اشتباهه قرار ملت برداشت کامل یوغ تحریم و گذشت ما از حرکت فعلی علمی بوده تا بعد . اونا زدن زیر قرارشون ما هم میبایست پیشرفت نهایی هسته ای رو از لحاظ فنی و علمی انجام میدادیم و بدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
کاملا مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
یک‌پنجم ذخایر گاز دنیا متعلق به ایران است و یک‌چهارم ذخایر گاز هم متعلق به روسیه است. ایران و روسیه که روی هم حدود نیمی از ذخایر کشف‌شدهٔ گاز دنیا را در اختیار دارند، تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند "شریک" همدیگر باشند. روسیه ایران را رقیبی می‌داند که اگر در بازار جهانی انرژی حضور فعال داشته باشد، باعث می‌شود "استراتژیک‌ترین اسلحهٔ تجاری" روسیه کُند شود. روسیه گاز خود را اهرم فشار می‌داند و در جنگ اکراین دیدیم که چقدر روی این اهرم فشار حساب کرده بود. اگر اروپایی‌ها در برابر این فشار واندادند دو دلیل داشت: همت و جانفشانی اکراینی‌ها و فشار و ترغیب آمریکایی‌ها؛ وگرنه دولت‌های بزرگ اروپا همان اول جنگ ترجیح می‌دادند زلنسکی فرار کند و روسیه کل اکراین را اشغال کند تا امنیت انرژی‌شان به خطر نیفتد.

حال در نظر بگیرید اگر ایران به عنوان "غول گازی" در بازار باشد، چه می‌شود؟ اسلحه روسیه به فنا می‌رود. به همین دلیل روسیه ایران را ترغیب می‌کند به مسیر‌هایی برود که به اخراجش از بازار انرژی منجر شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام، بهمن پارسال گفت تا امضای مجدد برجام پنج دقیقه مانده، منتها نگفت که رئیسش می‌خواهد در دقیقه چهارم به اکراین حمله کند. از این لحظه بعد حضور ایران در بازار انرژی – که منوط به امضای برجام است – دوچندان به ضرر روس‌ها بود. مذاکرات در آستانه موفقیت تعطیل شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
از بیست سال مذاکره چه به دست آوردید ؟! آیا هند هم اینقدر مذاکره کرد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

وزیر ارتباطات وعده دادند ،
ملی استور گوگل ،
به زودی رفع فیلتر می شود ،

می شود این کار را انجام‌ دهید ،
حساب کتاب من به هم ریخته ،
خوب و بد قاطی شده ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار