دانستنی‌های رانندگی؛

از نگه‌داشتن کلاچ خودرو تا روشن شدن کولر خودرو و انتشار گاز‌های سمی

دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه، رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودرو‌های سواری موضوعی بسیار مهم است و  این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

هرروز راس ساعت ۱۶ عصر در حوزه حوادث و انتظامی (گروه اجتماعی)   می‌توانید این نکات کوتاه و مفید را بخوانید:

۱: روشن شدن کولر خودرو موجب انتشار گاز‌هایی سمی می‌شود که بهتر است آن‌ها را استنشاق نکنید. پایین بودن پنجره‌ها کمک می‌کند تا این گاز‌ها به سرعت خارج شوند (این مورد در زمانی که خودرو را روشن می‌کنید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند).

۲: اکثر گزارش‌های راهنمایی و رانندگی سرعت بالا بیشترین دلیل تصادفات بوده است. هرچه سرعت خودرو بالاتر رود سطح تماس تایر‌ها با جاده کمتر می‌شود. برای مثال اگر در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت تایر خودرو با عملکرد ۱۰۰ درصد بیشترین سطح تماس را با زمین داشته باشد در سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت این میزان به ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. سعی کنید به محدودیت‌های سرعتی در خیابان و جاده و بزرگراه پایبند باشید و سرعت مطمئنه را تا رسیدن به مقصد رعایت کنید. چرا که ترمز گیری در سرعت بالا و یا در شرایط جوی نامساعد ممکن است با مشکل مواجه شود.

۳: نگه‌داشتن کلاچ خودرو از جمله اشتباهات رایج رانندگی است که اغلب توسط رانندگان تازه‌کار انجام می‌شود و پس از مدتی به یک عادت نادرست تبدیل می‌گردد. این کار به‌خصوص در سرعت‌های بالا موجب درگیر ماندن گیربکس و اعمال فشار دائمی بر روی آن می‌شود.

۴: در زمستان‌ها هنگامی‌که خودرو سرد است اغلب رانندگان اجازه می‌دهند تا خودرو چند دقیقه‌ای را در حالت درجا کار کند؛ اما پس از چند لحظه با فشار‌های کمی بر روی پدال گاز دور موتور را افزایش می‌دهند تا به‌اصطلاح خودرو زودتر گرم شود. گرم کردن خودرو در بهبود روغن‌کاری مؤثر است، اما افزایش دور موتور هنگامی خودرو سرد است موجب تغییرات ناگهانی دما در موتور می‌شود و به دلیل روغن‌کاری ناقص جز فرسایش بی‌مورد قطعات درونی موتور حاصلی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار