در دیدار عبدالله دوم و نتانیاهو مطرح شد

تاکید اردن بر احترام به جایگاه قانونی مسجدالاقصی و عدم تعرض به آن

پادشاه اردن طی دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ضرورت احترام به جایگاه تاریخی و قانونی مسجدالاقصی و عدم تعرض به آن تاکید کرد.

«ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن امروز سه شنبه طی دیدار با «بنیامین نتنیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امان، پایتخت اردن بر ضرورت احترام به جایگاه تاریخی و قانونی مسجدالاقصی و عدم تعرض به آن تاکید کرد.

پادشاه اردن همچنین در این دیدار خواستار توقف اعمال خشونت آمیز که مانع از پیشبرد روند صلح است و مذاکرات صلح را تضعیف می‌کند، شد.

عبدالله دوم بار دیگر بر موضع امان بر پایبندی به راه حل «دو دولتی» که تضمین کننده ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی مطابق با خطوط مرزی ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی باشد، تأکید کرد.

«ایمن صفدی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن، دکتر «جعفر حسان» مدیر دفتر پادشاهی، سرلشکر «احمد حسنی» مدیر اطلاعات عمومی و هیئت همراه اسرائیلی نیز در این دیدار حضور داشتند.

روابط بین اردن و رژیم صهیونیستی درپی بازدید وزیر این رژیم از مسجدالاقصی به طرف یک بحران دیپلماتیک خطرناک پیش می‌رفت. پیشتر، مقامات مصر، اردن و فلسطین توقف همه اقدامات غیرقانونی و یکجانبه رژیم صهیونیستی از جمله شهرک سازی، مصادره اراضی فلسطینی، تخریب منازل و آوارگی فلسطینی‌ها و بیرون کردنشان از خانه‌های خود، حملات مستمر به شهر‌های فلسطینی و نقض وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس و مقدسات آن که راه حل برپایی دو دولت و فرصت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر را تضعیف می‌کند، خواستار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار